המתיחות בבירה

תושבי הרובע היהודי נגד המשטרה: "הציגה מצג שווא"

תושבי הרובע היהודי בירושלים מאשימים כי המשטרה הפנתה את כל תשומת הלב להר הבית והתעלמה מתושבי העיר העתיקה ומתפללי הכותל המערבי. פינדרוס: "זהו אבסורד שאין כדוגמתו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מבט להר הבית מהרובע היהודי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

"המשטרה הפנתה את כל תשומת הלב להר הבית והתעלמה מתושבי העיר העתיקה ומתפללי הכותל המערבי", כך מאשימים הערב (רביעי) בוועד תושבי העיר העתיקה בשיחה עם "כיכר השבת" את התנהלות המשטרה בחודשיים האחרונים, שלטענתם הביאה להפרת שגרת החיים התקינה במקום מה שגרם באופן ישיר לאירועים החמורים האחרונים.

"אזרחי מדינת ישראל חוו ביממה האחרונה תחושה של חוסר ביטחון, ואילו תושבי העיר העתיקה ומתפללי הכותל המערבי כבר חווים את התחושה הזו באופן יומיומי למעלה מחודשיים" הם מוסיפים. בעקבות אירועי הימים האחרונים הוחלט על הקמת וועד תושבים בו חברים חברי מועצת עירית י-ם יצחק פינדרוס ואריה קינג יחד עם תושבים נוספים. המטרה לדבריהם, היא להחזיר את שגרת החיים לתושבים ומתפללי הכותל ו"למנוע מהמשטרה להציג מצג שווא של שקט על חשבון שגרת החיים בעיר העתיקה".

העיר העתיקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"אם נקח לדוגמה את הושענא רבה, המשטרה חסמה את מרבית דרכי הגישה לעיר העתיקה ובשעות מסוימות בבוקר אף הופסקה לחלוטין התחבורה ציבורית אל הכותל בשל זריקות אבנים והפרות סדר. במקביל הוציאה המשטרה הודעה שהעיר העתיקה חסומה לחלוטין לכניסת ערבים. זהו אבסורד שאין כדוגמתו" אומרים חברי הוועד יצחק פינדרוס ואריה קינג.

היום פנו התושבים במכתב לראש הממשלה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בדרישה לקיים הערכת מצב יחד עם נציגי התושבים.

(צילום: פלאש 90)

התושבים מאשימים גורמים איסלאמיים שמסייעים בסיוע מימון חיצוני להלהטת האווירה בין החומות. "מזה כחודשיים שקבוצת נשים איסלאמיות מקבלות מימון מלא בכדי לזעוק "אללה הוא אכבר" לעבר עוברים ושבים יהודים. אסור לנו לתת יד להצלחת הפרובוקוציה המוסלמית הזו. חסימת כל דרכי הגישה ברובע המוסלמי לתנועת יהודים אל הכותל ובכלל היא הצלחה מסחררת עבורם. פרס על התססת האווירה ורצח יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר