בעקבות הביקורת

נתניהו: "האיסור לעלות להר הבית - גם על ח"כים ערבים"

לאחר הביקורת בקרב הפוליטיקאים הימניים שינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את עמדתו והחליט כי האיסור לעלות להר הבית חל גם על הח"כים הערבים. אחמד טיבי: "מחר כולנו נהיה שם" (אקטואליה)

(צילום: Garrett Mills/Flash 90)

החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאסור עליית שרים וחברי כנסת יהודים להר הבית עוררה כצפוי סערה וביקורת ובעקבות כך ההחלטה שונתה ודוברו מבהיר כי האיסור חל גם על חברי הכנסת הערבים.

דוברו של ראש המשלה מסר הבוקר כי "הנחיית ראש הממשלה נתניהו למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וח"כים להר הבית עד הודעה חדשה, חלה על יהודים וערבים כאחד".

לדבריו: "ההחלטה נובעת מהכוונה לצנן את האווירה סביב הר הבית. בימים האחרונים מנע נתניהו מאישי ציבור פלסטינים לעלות להר הבית".

בתגובה להחלטתו של נתניהו אומר ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כי מחר הם יעלו למסד אל אקצה. "לא נתניהו ולא הימין יוכלו למנוע מאיתנו להיכנס למסגד אל-אקצה שלנו".

"מי שהחליט בתחילה על מניעת הפרובוקטורים מימין כמו אורי אריאל שכניסתו הציתה את השטח כדי לצנן את האווירה עושה סיבוב פרסה וסלטה לאחור ומחליט במחי יד להסלים את המצב. זו החלטה מטורפת אך בלתי חוקית", אומר טיבי.

טיבי מוסיף ואומר כי "מחר כולנו נהיה שם במסגד אל-אקצה, כי זה המסגד שלנו. לשים ח"כים ערבים ומוסלמים במישור אחד עם אריאל וחוטובלי זה כמו לומר לבעל הבית שהוא והפורץ לביתו חד הם. החלטה זו מוסיפה שמן למדורה".

אמש החליט ראש הממשלה נתניהו לאסור על שרים וחברי כנסת יהודים לעלות להר הבית מתוך מטרה להרגיע את הרוחות והאווירה. עם זאת דווח כי ההחלטה לא תכלול את חברי הכנסת הערבים.

את ההחלטה קיבל נתניהו בעקבות המלצת המועצה לביטחון לאומי לאסור את עליית השרים והח"כים. לטענתם, השרים והח"כים שעלו להר הבית גרמו להתססת הרוחות. גורמים מדיניים בכירים אף הגדירו את עליית השרים והח"כים היהודים להר הבית כ"חבית חומר נפץ ופרובקציות מסוכנות".

ההחלטה לאסור רק על היהודים את העלייה להר עוררה ביקורת במערכת הפוליטית. שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) אמר בתגובה כי "ההפרדה בין ח"כים יהודים לערבים היא דבר לא מקובל ובלתי נתפש בעליל והדבר יובהר לראש הממשלה בתקיפות".

שר הקליטה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר בשיחה עם אולפן ynet כי "לא יעלה על הדעת בעיניי שהיחידים שיהיו חופשיים לעלות להר הבית ולהסית הם חברי הכנסת הערבים שהם המסיתים ביותר ופועלים נגד מדינת ישראל. נגד זה אני מתקומם ונגד זה אנהל מאבק".

בעקבות הביקורת, שינה ראש הממשלה את החלטתו והורה לאסור את העלייה להר הבית גם על חברי הכנסת הערבים ודוברו מסר כי "הנחיית ראש הממשלה נתניהו למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וח"כים להר הבית עד הודעה חדשה, חלה על יהודים וערבים כאחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר