הסתה מימין

מאפיית אביחיל פיטרה עובדים ערבים: "ימנים איימו לשרוף את המקום"

סרטון שעלה לרשת הציג עובדים ערבים במאפיית אביחיל כשהם צוחקים על עובד יהודי. בעל המאפייה קיבל איומים על חייו ופיטר את העובדים. הבעלים לכיכר השבת: "איימו לשרוף את המקום" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בתקופה האחרונה עולה שוב ושוב הקריאה ליהודים להפסיק להעסיק עובדים ערבים, זאת כמובן על רקע מסע הטרור הרצחני שמשתולל ברחבי הארץ. אלא שנראה כי לפעמים נחצים הקווים האדומים ובעלי עסק יהודים משלמים מחיר כבד בנושא.

כך בדיוק קרה לבעלים של מאפיית אביחיל המיתולוגית בירושלים בשכונת זכרון משה. בימים האחרונים פורסם ברשת סרטון בו נראים מספר עובדים ערבים של המאפייה צוחקים ולועגים על עובד יהודי חרדי במקום, שהועסק במקום על ידי ארגון המטפל בפגועי נפש.

בסרטון נראים העובדים הערבים צוחקים על הבחור, שנראה נעלב מהסיטואציה. הסרטון כאמור פורסם ברשתות החברתיות תחת הכותרת "עובדים ערבים במאפיית אביחיל מתעללים וצוחקים על עובד יהודי". הגולשים הרבים קראו כמובן לפטר לאלתר את העובדים. בעל המקום קיבל מאות שיחות ובהן איומים על חייו, על חיי עובדיו הערבים ועל העסק שלו.

אלא שמה שהגולשים הזועמים לא ידעו, שמדובר בסרטון מלפני כשנה וחצי וכי העובד היהודי ביצע את אותן תנועות שעשו העובדים הערבים, רק רגעים מעטים קודם שהאירוע תועד. בעל המקום, גיא אביחיל, דור שלישי לבעלי המקום, נאלץ לפטר את העובדים, שלושה אחים שעבדו אצלו במשך למעלה מעשור.

"אותו עובד כבר לא נמצא אצלנו שנה וחצי. המדריך שלו היה פה בזמן שצילמו את הסרטון המדובר. הוא הציק לנו הרבה" סיפר גיא. "פתאום העלו את זה לרשת ומאותו רגע החלו לאיים על החיים שלי, על המאפייה, על העובדים הערבים. ים טלפונים שלא פוסק - 'איך את מעז להעסיק אנשים כאלה?' 'איך אתה נותן להם לעבוד?'. עד שהם לא יצאו מפה, והודעתי שפיטרתי את העובדים האלה, רק אז זה התחיל להירגע. 13 שנה הם עבדו פה. אני נפגעתי מזה. אין לי כרגע כוח עבודה".

בנוגע לתגובה של העובדים הערבים הנוספים מספר גיא: "אין להם תגובה. הם בהלם מהסיפור, הם גם מפחדים שלא יפגעו בהם. כרגע כולם בשקט. העובדים שפיטרתי לא כועסים עליי, הם מבינים, הם לא רוצים שזה יפגע לי בפרנסה. יש ימנים קיצוניים שאיימו עלינו 'אנחנו נשרוף אתכם'. כבר לא ידענו מה לעשות".

עארף, אחד העובדים הערבים הוותיקים במקום, סיפר על התחושות: "גיא קיבל הרבה טלפונים שאמרו לו לא להעסיק ערבים. אז הוא שלח את שלושת העובדים הביתה. אין מה לעשות, מי שעושה בעיות, זה מה שקורה". בנוגע לסרטון שהופץ הוא אומר: "זה באמת לא יפה מה שהם עשו".

על היחסים בין הערבים ליהודים הוא אומר: "אני עובד פה כבר 23 שנה, אף פעם לא היו בעיות. המצב הביטחוני היום בכלל לא טוב, אחד רוצח את השני, זה לא בסדר. היום אנחנו עולים לאוטובוס כולם מסתכלים עלינו. מי שאשם במצב הם הגדולים. צריך אחד חכם שיפתור את הבעיות ויביא שלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר