הר הבית לא בידינו

בזמן ההוא, פרס עוד היה נחשב למוחרם בקרב רוב גדולי ישראל, כל אחד מסיבותיו ההוא, ולכן, לקבל כזה טלפון על כך שהוא מעוניין להיכנס לרב, היתה הפתעה מוחלטת עבורנו (דעה)

חיים כהן | כיכר השבת |
חיים כהן (צילום: עזרא לנדאו, באדיבות מגזין עמי)

בערב חג הסוכות לפני כ-7 שנים, קיבלתי טלפון מבית הנשיא, שהיה באותם ימים שמעון פרס. פרס ביקש להיכנס בדחיפות למרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בזמן ההוא, פרס עוד היה נחשב למוחרם בקרב רוב גדולי ישראל, כל אחד מסיבותיו ההוא, ולכן, לקבל כזה טלפון על כך שהוא מעוניין להיכנס לרב, היה הפתעה מוחלטת עבורנו. שאלתי את פרס באיזה נושא הוא רוצה להגיע, והוא ענה מיד: הר הבית. הוא הסביר שאבו מאזן מסתובב בעולם ומסית נגדנו, כשפיו טענות על כך שבישראל מנסים לבנות על הר הבית, ובכך הוא מנסה להפוך את הסכסוך שיש בין הפלסטינים לבין ישראל - למלחמת דת. ברגע שזה יגיע למלחמת דת, אמר פרס, כבר אין כלים להתמודד מול זה, ולכן הסביר לי שחשוב לו לבוא לסמכות ההלכתית הגדולה ביותר בארץ, ולצאת משם עם מודעה שלא רק שאסור לבנות על הר הבית אלא שבכלל אסור ליהודים להיכנס להר הבית.

כמובן ניגשתי אל הרב ושאלתי אותו אם להגיד לפרס לבוא, וגם הרב שאל באיזה נושא הוא מבקש לבוא, והעברתי לו את דברי פרס. ואז, למרבה הפתעתי אמר לנו הרב שנמסור לפרס שיבוא מחר, א' דחוה"מ סוכות, לאחר התפילה.

בלילה ההוא הרב לא הרגיש טוב וסבל מחום של 39 מעלות, ובבוקר ניגשנו ושאלנו האם לבטל את הפגישה עם פרס, אבל הוא היה נחרץ: בשום פנים ואופן לא לבטל! מדובר בפיקוח נפש! ואכן פרס התקבל אצל הרב ושוחח אתו בנושא הרב הבית, והרב דיבר על הנושא בצורה חריפה מאד, כמה שזה אסור על-פי ההלכה, וקל וחומר כאשר זה מסכן יהודים בארץ ובעולם.

***

עברו מאז כמה שנים, ואם נסתכל על המצב כיום בעולם ועל מה שקורה בכל המדינות המוסלמיות, נגלה שכל העולם עסוק כרגע בבעיית הפליטים המוסלמים באירופה, ואילו הנושא הפלסטיני נדחק הצידה. בזמן שכזה, הדבר היחיד שיכול שוב לאחד אותם נגדנו, זה להפוך שוב את המלחמה בינינו למלחמת דת. וזה אכן בדיוק מה שאבו מאזן שר"י מנסה לעשות כעת. הוא יודע שאם יהפוך כעת את הנושא למלחמה על הר הבית ולנושא דתי, הוא יאחד כנגדנו את כל העולם המוסלמי, מה שיוסיף עשרות מונים לכל התסיסה שאנחנו כבר רואים לצערנו ברחובות הארץ.

וכל בר דעת מבין שלמלחמה צריך שני צדדים. כששר בכיר בממשלה עולה להר הבית ומשחק בדיוק את המשחק הזה של אבו מאזן, הוא לא גורם לספק פיקוח נפש אלא לודאי פיקוח נפש, והוא לא יוכל להתחמק בשום צורה מהאחריות שלו על הדם שנשפך ברחוב, בגלל שאין ספק שהתסיסה האלימה והרצחנית שיש כיום ברחובות, נובעת אך ורק מהנושא של הר הבית, וכמו שאמרנו - למלחמה צריך שני צדדים. אם לא היינו מתסיסים ועולים להר הבית, הנושא היה משתכח, מאחר וכל העולם עסוק עכשיו בפליטים המוסלמים.

ואיך ראש הממשלה מתמודד מול כל הביקורת העולמית? אז ככה, על אירופה הוא אמר שלא יטיפו לנו מוסר, על ארה"ב הוא טוען שאובמה שונא ישראל, ולאחרונה הוא החליט שהוא רוצה לחנך גם את פוטין.

לאחר ההצבעה שהייתה בכנסת על מתווה הגז אותו העביר, הצהיר נתניהו שכל דבר שהוא ביקש להשיג בחייו, הוא השיג. אני רק רוצה להזכיר לו, בשבוע הזה, שאפילו את מחירי העגבניות המטפסים עוד ועוד הוא לא הצליח לעצור... אם אתה יכול באמת להשיג מה שאתה רוצה, איך זה שלא קורה דבר עם מחירי הדיור? שהמתח הביטחוני רק הולך וגובר? איך זה שאתה לא מצליח לאזן את המצב העגום של ישראל מול העולם? לפחות יש כאלה שמבקשים ממך, מלך ההקפאות, שתוריד את הקפאת הבנייה, וגם את זה אתה לא עושה (השמועה אומרת שהבעה"ב הידוע של ראש הממשלה מארה"ב, בנושא הזה אוחז גם הוא שאין לבנות בהתנחלויות בארץ ישראל).

במצב הזה, לא נותר לנו לסמוך אלא על אבינו שבשמים, שתהא השנה הזאת שנה בטוחה ומוצלחת יותר מקודמותיה. כשמעיינים בכל הנאמר לעיל, אין ספק שמגיעים מיד למסקנה שהשמירה האמיתית עלינו היא אך ורק בזכות התורה ולומדי התורה, כי אם נסמוך את יהבנו על אותם העומדים כביכול בהנהגה, מי יודע לאן נגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר