תושבים חוששים

מכת חזירים במודיעין עילית; "זו סכנת חיים"

תושבים רבים בקריית ספר מתלוננים על מכת חזירים במסגרתה עשרות חזירי בר פושטים בכל לילה על רחובות העיר. תושבים בשיחה עם "כיכר השבת": "זו סכנת חיים של ממש" (חדשות,חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת, תמונה ראשית: שאטרסטוק)

תושבים רבים בקריית ספר מתלוננים כי בחודשים האחרונים מגיעים חזירי בר רבים ופושטים על רחובות העיר, כאשר מדובר בסכנת חיים של ממש. לדבריהם, חזירי הבר מגיעים בעיקר בלילות, ובעיקר לשכונת גרין פארק.

אחד מתושבי השכונה סיפר ל"כיכר השבת": "עד עכשיו זה לא כל כך הפריע לי, כי החזירים מגיעים בדרך כלל מאוחר בלילה, אבל בחג הסוכות האחרון הם הסתובבו בין הסוכות וזו כבר הייתה סכנה של ממש".

לדברי תושבים אחרים, "בשנים האחרונות חזירי הבר היו מגיעים רק עד הכניסה לשכונות, אך לא היו מסתובבים בתוך השכונות עצמן, כעת, החזירים מסתובבים באופן חופשי, ולא ידוע לנו על שום פעולה שהעירייה עושה בשביל למגר את הנושא".

לידי "כיכר השבת" הגיעו תיעודים של חזירי הבר מסתובבים ברחובות העיר באין מפריע, בין הסוכות ובכניסה לבתי כנסת. לדברי התושבים, "מדובר בתופעה מסוכנת מאוד, גם למבוגרים, אבל בעיקר לילדים ובני נוער. החזירים האלו תוקפניים לעתים ומפגש עמם עלול להסתיים בפציעה קשה, ואפילו במוות. זה סכנת חיים של ממש".

יש לציין כי עד כה לא נרשמה תקיפה של תושבים על ידי חזירי הבר, אך לדברי התושבים, במידה והעירייה לא תעשה משהו בנידון, מדובר בעניין של זמן בלבד עד שתקרית כזו תתרחש.

מהעירייה נמסר בתגובה: "מאחר ומדובר בחיה מוגנת הנמצאת עפ"י חוק בטיפול ובאחריות שמורת הטבע והגנים בלבד, כל פניה המתקבלת במוקד העירוני בנושא זה מועברת באופן מיידי לשמורת הטבע והגנים. לאחרונה ביצעו אנשי שמורת הטבע והגנים צידי ליל רבים והפעילות האינטנסיבית מוכחת בשטח במיעוט הפניות המגיעות למוקד. העירייה קוראת להמשיך ולעדכן את המוקד העירוני על כל מקרה של שוטטות חזירי בר. המוקד מעדכן בזמן אמת את רשות הטבע והגנים לטיפול מיידי במפגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר