פרסום ראשון

הגר"ש כהן לאזולאי: "תפעל שבתי הדין ידונו בדיני ממונות"

דייני בתי הדין הספרדים שהושבעו אמש לתפקידם עלו למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, להודות ולהתברך. הגר"ש פנה לשר הדתות שיפעל שבתי הדין יוכלו לדון בדיני ממונות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הדיינים החדשים ושר הדתות במעונו של נשיא המועצת (באדיבות המצלם )

פרסום ראשון: נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם שלום כהן קורא לשר הדתות דוד אזולאי לפעול לכך שלבתי הדין הרבניים תהיה סמכות לפעול גם בדיני ממונות ולא רק בהלכות אבן העזר.

אתמול (ראשון) עלו - כמנהג המסורת - דייני בית הדין האזורי הספרדים שהושבעו לאחר שנבחרו בתמיכת ש"ס, למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן בכדי להודות לו ולקבל את ברכתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הדיון עם הרבנים שהושבעו לכהן כדיינים פנה הגר"ש לשר אזולאי וביקש ממנו "'השיבה שופטינו כבראשונה', תעשה כל מה שאתה יכול בשביל שבתי הדין יוכלו לחזור ולדון בדיני ממונות כבעבר".

כמו כן, במהלך הישיבה הדיינים דיברו על כך שישנם שני דברים במדינה שהם ברי סמכא וללא עוררין. בתי הדין ובחורי הישיבות.

בשלב הזה סיפר נשיא המועצת: "בתקופתו של ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון היה כבוד לרבנים. היה כבוד לחכמים. אני זוכר שהיה פעם איזה כינוס חשוב וגורלי בעניין גיוס בנות שבו השתתפו הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל ועוד גדולים נוספים והרבנים דנו ביניהם ודיברו על הפריצת גדר הנוראה וההרס הגדול אם בנות יתגייסו לצבא, ובסוף הגיע בן גוריון ולא הספיק לשמוע את הרבנים, אבל כשהגיע תורו לדבר הוא אמר: אני לא צריך לשמוע כלום. מספיק לי היה לבוא ולראות את החזות שלכם, של צדיקים, שהאמת ניכרת על פניכם, ומה שתחליטו מקובל עלי. זה הכבוד לתלמידי חכמים שהיה פעם. גם בזמנו ראש הממשלה יצחק רבין שהיה בא אצלי לשאול בכל מיני דברים, איזה כבוד היה להם".

במהלך הפגישה דן עימם הגר"ש כהן בענייני גיטין וגירושין ועניינים הלכתיים נוספים תוך כדי שהוא מציין כי "זו עבודה שמחייבת אתכם, והתפקיד שלכם זה להאהיב את התורה והדין לבאים בשערי בית הדין. תפקידכם הוא לשמוע את בעלי הדין בתמימות ובאמונה, ואתם הדיינים אהובים על הקב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר