שנתיים ללא מרן

הראשל"צ הגר"ש עמאר: "הפצע עדיין מדמם וכואב, היתמות רק מעמיקה יותר"

במסגרת הפינה השבועית ב"כיכר השבת", סופד הראשל"צ הגר"ש עמאר למרן זצוק"ל • "הדור נשאר יתום, הדור נשאר ריק תוכן, לא מצאנו במי לנחם. חיסרון שלא יוכל להימנות" • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת. תמונה: שמעון בן זקרי)

שנתיים ללא מנהיג: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר סופד למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, במלאות שנתיים ימים להסתלקותו לגנזי מרומים.

הדברים נאמרים במסגרת הפינה השבועית של הראשון לציון ב"כיכר השבת", יצוין כי בדקה השישית הרב ממשיך את המסורות השבועית ואומר דבר תורה על הפרשה, והשבוע פרשת נח.

קטע מתוך דברי הראשל"צ הגר"ש עמאר:

"יוצא הימים האלו, ערב פרשת נח, יום אזכרה השני להסתלקותו של רב רבנן, גאון הגאוני, מרן הרב עובדיה יוסף ע"ה, שלא הניח כמוהו, לא בארץ ולא בגולה, ולא בשום מקום. דורות על גבי דורות לא היה לנו גדול כזה, ידענו עוד בחייו שאמרנו 'היום עוד יכולים לראות אותו אח"כ מי יוכל להשיג את התורה שלו..'.

"עברו שנתיים, והזמן לא פעל כלום להרגיע אותנו. לצערנו, הפצע עדיין מדמם וכואב, היתמות רק מעמיקה יותר - הרגשת היתמות. הדור נשאר יתום, הדור נשאר ריק תוכן, לא מצאנו במי לנחם, הגדלות שלו הייתה כל כך גדולה שאין לנו תמורתו, זו ספינה שאבדה את קרבניטה.

"אם היו מתאספים היום כל חכמי הדור וכל אחד היה מקבל על עצמו חלק, הלוואי והיינו יכולים לכסות מעט על החיסרון הזה, זה חיסרון שלא יוכל להימנות.

הראשל"צ הגר"ש עמאר ומרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילום: פלאש 90)

"התורה שלו... מי יוכל למלאות אותה. השקידה שלו וההתמדה שאין לה דוגמא. עומק העיון שלו שייך כמו אחד הקדמונים. אין בדורות האלה עוד עמקן כזה. על הבקיאות כולם יודעים - יחיד ומיוחד, אין לו דוגמה בכלל בכל הדורות.

"אין כאן הגזמה. אני אומר דברים שעיני ראו ולא זר. דברים שהרגשתי בכל פגישה, וכמעט ולא היה יום שלא פגשתי אותו, בשנים האחרונות, יום יום על דבר ה' ודבר ההלכה.

"גם בקירוב. הרב היה גדול מקרבים בדור הזה. היה הולך ומכתת רגליו ממקום למקום, מעיר לעיר ממדינה למדינה. לא נח ולא שקט - כל זמן שיכל לעמוד על רגליו, לא הפסיק לזכות את הרבים".

צפו בשיחתו המלאה של הראשל"צ הגר"ש עמאר. בהמשך השיחה מדבר הרב על פרשת השבוע, פרשת נח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר