עיריית ירושלים תפעל להקמת "מרכז לאמנים חרדים"

בתכנית: מבנה ייעודי עבור תרבות חרדית שיכיל אולמות הקרנה, מרכזי הכשרה לתרבות חרדית ותשתיות מתקדמות עבור אמנים חרדים שעד כה לא קיבלו מענה הולם. יו"ר הסיעה החילונית 'התעוררות' מקדם את התכנית (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הישיבה שנערכה היום (באדיבות המצלם)

עיריית ירושלים תפעל להקמת מרכז לאמנים חרדים: בדיון שנערך היום (שני) במסגרת וועדת התרבות של ירושלים בעניין תרבות חרדית בעיר, השתתפו עשרות אמנים, נשות ואנשי תעשיית הסרטים החרדית ומומחי תוכן לתרבות חרדית. בכדי לקדם את תחום התרבות החרדית והסדרת תשתיות עבורה.

רעיון שעלה לאחרונה וצובר תאוצה, הוא הקמת מבנה ייעודי עבור תרבות חרדית. המרכז יכיל אולמות הקרנה, מרכזי הכשרה לתרבות חרדית ותשתיות מתקדמות עבור אמנים חרדים שעד כה לא קיבלו מענה הולם.

את המהלך יזם ומקדם סגן ראש העיר ויו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ', יו"ר וועדת התרבות בעיריית ירושלים, בשותפות עם מרלין וניג, חוקרת תרבות ופעילה חברתית חרדית. בדיון השתתפו גם נציגים חרדים מעיריית ירושלים ובראשם מחזיק תיק תרבות תורנית חיים אפשטיין וגבריאל שטאובר מנהל אגף תרבות תורנית.

(באדיבות המצלם)

לטענת גורמים בעירייה, מסתמן כי המהלך יזכה להסכמה גורפת ויהווה שת"פ נדיר בין סיעה המוגדרת "חילונית פלורליסטית" לסיעות החרדיות בעירייה.

"ירושלים היא מרכז התרבות של המגזר החרדי" אמרה אחת ממשתתפות הכנס, "הגיע הזמן להקמת מרכז אחד המאגד אותה".

כיום, יצויין, סרטים המיועדים לנשים מוקרנים באולמות מתנ"סים ושמחות, בתנאים לא נוחים. ואמנים חרדים רבים מחפשים במה מכובדת להציג את יצירותיהם. בית הספר אמן, לאומנות פלסטית, הפועל בשותפות עם בצלאל יהיה מודל לחיקוי בפרויקט החדש.

(באדיבות המצלם)

בנוסף לסיכום על הקמת מרכז חדש, ברקוביץ הודיע כי יסייע לאמנים ומוסדות תרבות חרדיים בפניה למשרד התרבות לטובת קבלת הכרה וסיוע, ויפעל גם מול מיזם הקולנוע והטלוויזיה לחזק ולתקצב יוצרים חרדים.

ברקוביץ' מסר: "נשלחתי ע"י תנועה סובלנית לעיריית ירושלים במטרה לקדם את העיר ואת התרבות בה. אני מאמין כי כשם שעלי לדאוג לתרבות במגזר הכללי כך מחובתי לדאוג גם למגזר החרדי".

"אני מאמין שמהלכים כמו זה האחרון להקמת מרכז לתרבות חרדית יהוו אבן דרך לפריחתה ולצמיחתה של תרבות חרדית גאה שמחד לא מוותרת על ערכיה ומאידך לא מוותרת על איכותה. אני מברך על שיתוף הפעולה הגורף בקידום מיזם זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר