בואו ללמוד במסלול המבוקש במערכת הבריאות

מכללת מבחר מציעה מסלול הלימודים המבוקש במערכת הבריאות - אח מוסמך בעל תואר אקדמי • מסלול לימודי סיעוד אקדמי לגברים במכללת מבחר מציע לבוגרים תואר בינלאומי שיאפשר להם לעבוד בכל מחלקה רפואית שיבחרו (לימודים)

כיכר השבת | מקודם |
(תמונת אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מערכת הבריאות בישראל כורעת תחת עומס העבודה. מהדורות החדשות נפתחות חדשות לבקרים בידיעות על עומסים בחדרי המיון, בתורים בקופות החולים ובמכונים השונים. המערכת משוועת לכח אדם מקצועי שיתגבר את השורות ויתן מענה לקהל המטופלים.

אם זהו המצב במערכת הבריאות בישראל, על אחת כמה וכמה בציבור החרדי. גברים רבים מהמטופלים מעונינים לקבל טיפול רפואי מגבר בלבד, תוך שמירה על סטנדרטים מקצועיים מחמירים. לשם כך, החליטה הנהלת מכללת "מבחר" בשיתוף עם המכללה האקדמית תל אביב-יפו לפתוח מסלול הכשרה לתואר אקדמי בסיעוד (BSN) לגברים. המסלול, שנפתח לפני כשלוש שנים, מציע לתלמידים מסלול הכשרה המשלב לימודים מדעיים מעמיקים בתחומי האנטומיה, הביולוגיה, הכימיה לצד הכשרה קלינית במרכזים רפואיים גדולים.

ד"ר פזית עזורי, דיקאנית בית הספר לסיעוד במכללה האקדמית תל אביב-יפו אומרת כי "מבחינתי מדובר בתואר מדעי! הלימודים עומדים בדרישות האקדמיות של המועצה להשכלה גבוהה, משרד הבריאות וכן עומד בתקנים בינלאומיים. אנחנו משקיעים זמן רב בהעמקת הידע של התלמידים על גוף האדם והמערכות השונות הפועלות בו.

חשוב לנו, כצוות הוראה, להוציא בוגרים שהידע המקצועי שלהם ישווה לכל בוגר בכל מוסד לימודים ואף יעלה עליו. חשוב להבין כי מקצוע הסיעוד, שנחשב בטעות כמקצוע "נשי" מחייב , לעיתים קרובות, עבודה פיזית שמתאימה יותר לגברים. כמו, למשל, עבודה בחדר ניתוח שמחייבת לא פעם עמידה ממושכת. נתוני התעסוקה מדברים על כ-10% בלבד של גברים שעוסקים בתחום הסיעוד. המשמעות של הנתון הזה היא ברורה – השוק מחפש בנרות אחים אקדמיים גברים ! זו הזדמנות מצוינת להכנס לעולם מרתק של עבודה שיש בה שליחות וגמילות חסד".

ד"ר עזורי מציינת כי אפשרויות הניוד התעסוקתי של אחים אקדמיים היא גבוהה: אם אדם מעונין לעבור מעבודה במחלקה מסוימת לעבודה במחלקה אחרת (שדורשת פחות משמרות או בעלת פוטנציאל שכר גבוה יותר) זה ניתן בקלות יחסית, באמצעות קורסי הכשרה יעודיים המוצעים ע"י משרד הבריאות.

ד"ר עזורי מעלה על נס את שיתוף הפעולה עם מכללת מבחר ורואה פוטנציאל משמעותי לקליטת תלמידי "מבחר" במערכת הבריאות במגוון תפקידים.

אושי שלומוביץ, מנכ"ל ארגון "הצלה" הוא תלמיד המחזור הראשון במסלול סיעוד של מכללת מבחר העומד לסיים את הלימודים בשנה הקרובה. הרב שלומוביץ שעוסק 24 שעות בהצלת חיים כמתנדב "הצלה" טוען כי הלימודים שדרגו את הידע שלו בכמה מובנים "ראשית, הידע הרפואי שלי שודרג.

אני יודע היום הרבה יותר על גוף האדם ממה שידעתי לפני שלוש שנים. הלימודים במכללת מבחר ידועים כלימודים רציניים ומעשירים גם את הידע שלי , כאדם שיש לו נסיון בתחום הרפואה. בנוסף, וזה לא פחות חשוב מכך, אנחנו לומדים גם איך לגשת למטופלים, איך לדבר אליהם, איך לעודד אותם או, חס וחלילה, איך לבשר למשפחה בשורה קשה. העבודה הסיעודית לא נגמרת במתן תרופה במינון מסוים לחולה , העבודה כוללת גם מתן מענה רגשי-נפשי למטופלים וזה תחום שבהחלט ניתן עליו דגש בלימודים ב"מבחר".

לסיום דבריו מדגיש הרב שלומוביץ כי הלימודים מחייבים התמדה ורצינות. "חשוב לי להגיד את זה בפה מלא – חייבים לבוא עם גישה רצינית הכוללת התמדה והשקעה. יש מטלות ומבחנים שמחייבים להשקיע. במקצוע של הצלת חיים, זו זכות לרכוש את הידע המקצועי בלי התפשרות ו"עיגולי פינות !"

לפרטים והרשמה, מכללת מבחר - 03-578-5030

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר