דרך המשי: הסגולות הבריאותיות שבתבלינים

אומרים עליהם שהם מסייעים במניעת מחלות שונות, ומחקרים שונים מוכיחים כי יש בהם ערכים תזונתיים מצוינים כמו ברזל וויטימין A. קבלו את הסגולות הבריאותית שבתבלינים (צרכנות נבונה)

(שאטרסטוק)

אומות, שודדי דרכים ומעצמות נלחמו על השליטה בהם, אומרים שהם מרפאים סרטן, אך לפני הכל הם נותנים לנו את הטעם באוכל - תבלינים - אין מטבח שהם לא נמצאים, וכולנו נהנים מארומה של תבלין טוב, ומן הניחוחות שהם נותנים בבישול. אך תבלינים, הם גם בריאים להפליא.

אומות העולם העתיק לא סתם ייחסו כזו חשיבות עצומה לתבלינים ולא סתם נלחמו עליהם, הם ייחסו להם תכונות בריאותיות מיוחדות מה שהתברר כנכון. מחקרים מהשנים האחרונות מאשרים את היתרונות הבריאותיים של התבלינים. הנה כמה מהבולטים ביותר, אל תפספסו יום אחד בלי להשתמש בהם:

ציפורן

הציפורן מופק מפרחים מיובשים של עץ הציפורן, וכל "מסמר" שאתם מחזיקים ביד, או מריחים במוצאי שבת היה פעם פרח. עם המסמרים אין הרבה מה לעשות, אך ניתן להשיג אותו גם טחון. הציפורן מכילה נוגדי חמצון המסייעים במניעת סרטן ומגוון חומרים אנטי דלקתיים ומשככי כאבים ולכן יש לה שימוש נרחב בעולם הרפואה הקונבנציונלית וברפואת השיניים.

השורה התחתונה: כפית ציפורן מכילה כ-30% מהצריכה היומית של המינרל 'מנגן' - מינרל חיוני לתפקוד תקין של המוח ויש לו יעילות מוכחת מדעית בטיפול במספר מחלות עצביות, כמו: אלצהיימר וסכיזופרניה. בזכות טעמו המתקתק, ניתן לשלב את תבלין הציפורן בלפתנים, קינוחים ועוגות.

כמון

תבלין הכמון מופק מזרעים של צמח הכמון, הדומה בצורתו לקימל, אך הוא בכלל קרוב מדעי למשפחת הפטרוזיליה. הכמון מעודד הפרשה של אנזימי עיכול. בתבלינים רבים יש נוגדי חמצון המסיעים במניעת סרטן, אך בכמון, באופן ייחודי, ישנם חומרים היוצרים פעילות נוגדת סרטן.

השורה התחתונה: הכמון מכיל המון ברזל. כפית אחת מכילה כ-35% מכמות הברזל המומלצת לגברים, ו-16 אחוז מזו הדרושה לנשים. במטבח המזרחי הכמון משמש כתבלין מרכזי ביותר, ואפשר למצוא מגוון מתכונים טעימים ומצוינים עם הרבה כמון בריא, הכמון מתאים לתבשילי בשר, אורז, שעועית ועוד.

פפריקה

את הפפריקה ניתן להכתיר בקלות למלכת המטבח המרוקאי, ואולי מלכת עולם התבלינים בכלל. הפפריקה החריפה מופקת מפלפל צ'ילי חריף, וזו המתוקה מצ'ילי שאינו חריף. הפפריקה החריפה נחשבת כבעלת סגולות בריאותיות משמעותיות יותר, ויש בה חומרים המשפיעים על עליית הכלוסטרול הטוב.

השורה התחתונה: כפית אחת של פפריקה מכילה יותר מ-100% מהכמות היומית הדרושה של ויטמין A לגברים ולנשים. בפפריקה יש גם ברזל ותוספי תזונה אחרים. אתם בטח יודעים לאילו מאכלים אתם אוהבים להוסיף פפריקה, אז לכו על זה.

פלפל שחור

הפלפל השחור מופק מפירות מיובשים של עץ הפלפל (להבדיל מפלפלת ממנה מופקת הפפריקה). הפלפל הלבן מיוצר בדיוק מאותם הרכיבים, אך עובר ייבוש קל יותר. החריפות שבפלפל גורמת לגירוי הקיבה להפרשת חומצה מוגברת. בשל כך מיוחסות לפלפל סגולות לשיפור העיכול ולמניעת גזים.

השורה התחתונה: כפית אחת מכילה כ־3% מהצריכה היומית המומלצת של ברזל לנשים וכ־6% מזו המומלצת לגברים. פלפל שחור משמש כתבלין בסיס באין ספור מאכלים, וכאמור הוא בריא ביותר. מצד שני, אל תגזימו עם יותר מידי חריף.

אין לראות בכתבה המלצה רפואית או בריאותית לטיפול במחלה כל שהיא. הכתבה מיועדת להרחבת אופקים וכל הסקת מסקנות דורשת מחקר מעמיק והתייעצות עם רופאים או אנשי מקצוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר