הפיגוע במלכי ישראל

קרובי עלאא אבו ג'מאל: "מה שדחף לפיגוע - אטימת בתי המחבלים"

גורמים פלסטינים הקרובים למחבל עלאא אבו ג'מאל, שביצע את הפיגוע הרצחני אמש ברחוב מלכי ישראל בירושלים, טוענים כי מה שדחף אותו זה אטימת בתי קרוביו המחבלים מהר נוף (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחבל עלאא אבו ג'מאל (צילום: חסן שעלאן - ynet)

גורמים פלסטינים סבורים כי עלאא אבו ג'מל, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה ברחוב מלכי ישראל בירושלים, ורצח את הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד, עשה זאת כנקמה על הריסת בתי המחבלים שטבחו במתפללים בבית הכנסת בשכונת הר נוף.

"מה שדחף אותו לבצע את הפיגוע כנראה היו אטימות בית משפחתו של עודאי והחלטת המדינה לגרש ממזרח ירושלים את רעייתו של רסאן ואת שלושת ילדיהם כחלק מצעדי הענישה", אמרו הגורמים ל'ישראל היום''.

המחבל הינו קרוב משפחה של מבצעי הפיגוע הנורא בבית הכנסת בהר נוף, ראסן אבו ג'מל ועודאי ורסאן, בו נרצחו ארבעה מתפללים ושוטר דרוזי נוסף.

לאחר האירוע התראיין אבו ג'אמל לאתר ynet ואמר כי המשפחה שמחה על הפיגוע. לטענתו אז, הוא וקרובי משפחתו לא ידעו על הכוונה להוציא אל הפועל את הפיגוע.

"זה דבר רגיל שניתן לצפות לו מכל אדם שיש לו אומץ ותחושת שייכות לעמו ולאיסלאם" אמר עלאא באותם ימים, "המעשה הזה התרחש בגלל הלחצים של ממשלת ישראל הכובשת נגד העם הפלסטיני ובירושלים באופן כללי והפגיעה הממושכת במסגד אל-אקצה".

"הגבנו בקריאות שמחה כשקיבלנו את ההודעה על מותם. אנשים כאן חילקו ממתקים לאורחים שהגיעו לבקר אצלנו והייתה שמחה למען השהידים. הפיגוע היה הפתעה בשבילנו, לא ציפינו שזה יקרה. שני ההרוגים עובדים כרגיל ולא שייכים לאף ארגון. אחד מהם נשוי עם שלושה ילדים, אני לא יודע מה יקרה עכשיו". הוא הוסיף: "תודה לאל, בן אדם שמת כשהיד זה דבר גדול".

המחבל הגיע אל מקום הפיגוע אתמול ברחוב מלאכי ישראל ודרס כמה בני אדם עם רכב חברת בזק בה עבד, לאחר מכן ירד מהרכב ודקר אותם באמצעות סכין קצבים. כתוצאה מכך נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד ונפצעו כמה בני אדם. הוא חוסל על ידי מאבטח ואזרח שהיו במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר