למרות המצב הביטחוני בבירה

שערורייה: הופסקה אבטחת העירייה על ישיבות בירושלים

למעלה מאלף תלמידים שהגיעו הבוקר למתחם ישיבת "קול תורה" בשכונת בית וגן בירושלים נותרו ללא אבטחה • בישיבה זועמים: "תופעה מסוכנת" • העירייה: "משלימים גיוס מאבטחים" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ישיבת 'קול תורה'. ארכיון (צילום באדיבות המצלם)

למרות המצב הביטחוני וגל הטרור: למעלה מאלף תלמידים ועשרות ילדים הגיעו הבוקר (רביעי) למתחם ישיבת "קול תורה" בירושלים ומצאו עצמם ללא אבטחה. הסיבה: העירייה החליטה להעביר את מאבטח המתחם למקום אחר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעירייה החליטו לקחת את האבטחה גם מישיבות נוספות בשכונה, כמו ישיבות "עטרת ישראל" ו"אור ברוך", שהחל מהבוקר נותרו ללא אבטחה.

מדובר במאבטח מטעם העירייה שאמור להיות נוכח במקום במשמרת הבוקר - מ-07:00 עד 14:00. בשעות שלאחר מכן ישיבת "קול תורה" מממנת אבטחה נוספת מכיסה, אך כאמור, העירייה החליטה לקחת האבטחה של שעות הבוקר, אז פועלים במקום גם ארבעה גני ילדים שנסמכים על האבטחה של הישיבה.

במתחם ישיבת "קול תורה" לומדים כאלף תלמידים - כ-320 תלמידים בישיבה הקטנה, כ-570 תלמידים בישיבה הגדולה וכ-120 אברכים בכולל, זאת כאמור מלבד גני הילדים.

כזכור, בשבוע החולף הושבתו חלקים גדולים ממערכת החינוך בעיר, זאת בשל דרישת ההורים לספק אבטחה גם בשעות אחר הצהריים. לאחר מספר ימי שביתה החליטו בעירייה ובממשלה להיענות לדרישה והודיעו כי יספקו אבטחה למוסדות גם בשעות אחר הצהריים. אלא שככל הנראה בעירייה החליטו לעשות זאת על חשבון חלק מהישיבות החרדיות.

גורמים חינוכיים בשכונת בית וגן אמרו ל"כיכר השבת" כי בעירייה יודעים שהישיבות לא יפתחו בשביתה ולכן הם לא חוששים לקחת לנו את האבטחה, הם יודעים שאנחנו נשב בשקט ונמשיך את שגרת הלימודים.

בישיבה אמרו היום כי "השמירה העירונית המגיעה לבית ספר תיכון ושנמצאת תמיד, לא הגיעה, והתשובה מהעיריה היא ש'אין שומרים'. בימים טרופים אלו, מוסד ענק כזה ללא שומר זו שערוריה".

בישיבה ציינו בנוסף כי "במתחם השמור של הישיבה פועלים עוד ארבעה גנים עירוניים של עיריית ירושלים על ידי רשת "בית יעקב", והם נסמכים על השמירה של הישיבה. בשעות שמעבר לשמירה העירונית אנו מעסיקים שומר על חשבוננו, אולם בשעות הבוקר השמירה היא על חשבון העירייה והיא לא עומדת בחיובה לדאוג לנו לשמירה בשעות הבוקר".

לדבריהם, "אין לנו אפשרות להשיג שומר בשעות הללו מהרגע להרגע, והתוצאה המסוכנת היא שמוסד ענק זה בלי שמירה עכשיו. לדעתינו זו תופעה חמורה ומסוכנת מאוד. אנו זועקים את זעקת התלמידים, הבו לנו שומר בבקשה".

גורמים בעירייה אומרים ל"כיכר השבת" כי לקחו מאבטחים גם ממוסדות לא חרדים בשל המחסור אך בתוך יום יומיים, כל מוסדות החינוך בעיר שזכאים לאבטחה מהעירייה, יהיה להם אבטחה עד לשעת סיום הלימודים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "קביעת הקריטריונים לאבטחת מוסדות החינוך בעיר, ובכללם הישיבות, נעשית על-פי הנחיות המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל ומתוקף סמכותם בחוק. הם האחראיים על מיפוי המוסדות וקביעת שעות הפעילות. עיריית ירושלים פועלת לאספקת השירותים בהתאם להנחיות אלו ולהנחיות משרד החינוך ומשטרת ישראל. נדגיש כי במוסדות בעלי תקן אבטחה, הצליחה העירייה בהארכת שעות האבטחה עד לסיום יום הלימודים, לרבות בצהרונים".

"באשר למספר מוסדות חינוך שבפנייתך, הסדרת האבטחה התעכבה בשל מחסור במאבטחים. העירייה משלימה גיוס מאבטחים נוספים לצורך שיבוצם המיידי כבר בימים הקרובים.

"בנוסף, מעבר למערך האבטחה המדובר, מפעילה העירייה מעטפת אבטחה נוספת הכוללת: פקחים וניידות סיור הנותנות מענה מיידי, צוותי אופנועים בהם לוחמים רכובים בשכונות קו התפר, ניידות משטרה שמסיירות באזור מוסדות החינוך השונים, מערכת בקרת כניסה ועוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר