גל הטרור

"לא יודע כמה זמן זה יימשך, יש פה אנשים שמוכנים למות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם לוחמי מג"ב בבסיס 'יהודאי' בירושלים. נתניהו אמר ללוחמים: "אני לא יכול להגיד לכם כמה זמן זה יימשך, יש פה אנשים שמוכנים למות. יש לכם גיבוי מלא" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הצהריים (רביעי) בבסיס מג"ב 'יהודאי' בירושלים, שם קיבל עדכון על ההיערכות החדשה של הכוחות בשטח בהמשך להחלטות הקבינט מאמש, להמשך הלחימה בגל הטרור.

נתניהו נפגש במקום עם השוטרים ולוחמי מג"ב, בהם כאלה שסיכלו את הפיגועים בימים האחרונים. ראש הממשלה הודה ושיבח את השוטרים והלוחמים על קור הרוח, רוח הלחימה והתעוזה; וביקש מהם לשמור גם על עצמם.

"באתי לכאן קודם כל כדי לבטא את ההערכה שלי ושל השר לביטחון הפנים וממלא מקום המפכ"ל על העבודה היוצאת מן הכלל שאתם עושים, מצילת חיים, אמיצה, עם הרבה מאוד תושייה, מקצועיות, אבל בעיקר אומץ לב" אמר נתניהו ללוחמים. "אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם, ויש כאן אנשים ונשים, שפעלו בזמן אמיתי. כל מי שהיה לוחם יודע מה זה, יכול להעריך את זה, ויש כאן חובש שהציל חיים ובאמת בתושייה בלתי רגילה, ואתם עושים מלאכת קודש".

נתניהו עם לוחמי מג"ב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
נתניהו משוחח עם הלוחמים (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

נתניהו אמר ללוחמים כי יש להם גיבוי מלא של הממשלה: "אין שום תחליף לפריסת כוחות צפופה מאוד עם כושר ניידות, עם יכולת הגעה למקום הפיגוע או הימצאות במקום הפיגוע על מנת לסכל אותו בזמן אמת ועל מנת למנוע הידרדרות למצבים עוד יותר גרועים. אני יודע שזה מחייב אתכם לשיקול דעת, אבל שלא יהיה לכם שום ספק: יש לכם גיבוי מלא, ממני, מהממשל ומהעם בישראל, כדי לפעול בצורה הנחושה ביותר, קודם כל להציל חיים וגם להגן על עצמכם. ההנחיות היו תמיד קיימות, אבל אני חושב שהן חודדו, ואני רואה שאתם מיישמים אותן בשכל ישר ובנחישות גדולה, זה משנה".

ראש הממשלה הדגיש כי הוא אינו יודע כמה זמן יימשך גל הטרור הנוכחי: "אני לא יכול להגיד לכם כמה זמן זה יימשך, יש פה אנשים שמוכנים למות. בכל פעם שנכנסת תופעה חדשה היא תמיד מגלחת איזשהו חלק, אפילו קטנטן באוכלוסייה, שמוכן להתאבד. אנחנו לא יודעים מה מספר המתאבדים, אבל הוא לא בלתי סופי, רחוק מזה. לכן יכולנו בעבר גם להתמודד עם התופעה הזו ואפילו יותר קשה ממנה. כרגע, כיוון שהיא לא מאורגנת, כפי שאתם יודעים, אז אין תחליף להימצאות שלכם ולהתייצבות שלכם, למעשה כחומת מגן אנושית. עם זאת, אתם צריכים להגן גם על החומה, על עצמכם. אנחנו לא שוכחים את זה".

נתניהו הוסיף, "אין לי שום ספק שאנחנו יכולים לטפל בגל הזה. זה כרוך לא רק בפעולה שלכם אלא גם בשכל שלכם, וההצעות שאתם מביאים מלמטה עולות למעלה במהירות עצומה. כל אחד מכם מבחינתי הוא מקור לחדשנות וסטארט אפ גדול, אבל הוא יצליח, כמו כל הדברים שאנחנו עשינו".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אנחנו עמדנו בפני גלי טרור אחרים, אנחנו נתגבר גם על הגל הזה. אין לי שום ספק, אבל אני רוצה פשוט להודות לכם באמת מקרב לב, מקרב לבם של אזרחי ישראל על ההגנה שאתם נותנים לאזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר