ירושלים של טרור

הפחד השתלט על הרחובות, אך הילדים הקטנים ללא אבטחה

ת"ת "חקרי לב" בשכונת בית וגן בירושלים ממוקם סמוך לאתר בנייה בו עובדים פועלים ערבים. למרות זאת, בגלל בירוקרטיה עירונית המוסד אינו מאובטח. ההורים: "הפקרות וסיכון חיי הילדים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

סומכים על הנס? סוגיית האבטחה במוסדות החינוך החרדיים לא נרגעת. לאחר השערוריה במוסדות החינוך במודיעין עלית והסרת האבטחה מישיבות שונות בירושלים, כעת מתלוננים הורי התלמידים בתלמוד תורה "חקרי לב" על מחדל אבטחה מתמשך הקיים ב'חיידר', זאת בשל התנהלות עיריית ירושלים ומשרד החינוך, כך לטענתם.

לדברי ההורים והנהלת התלמוד תורה, בו לומדים כ-350 תלמידים, החיידר ממוקם בשכונת בית וגן בירושלים בסמוך לאתר בנייה גדול בו עובדים מידי יום עשרות פועלים ערבים וכעת, למרות המצב הביטחוני הרעוע והפחד העצום ברחובות, הרי שלא קיימת שמירה בפתח התלמוד תורה - השער פתוח ופרוץ לכל מאן דבעי על כל המשתמע מכך.

בהנהלת התלמוד תורה ניסו לקחת על עצמם את העול אולם הם נתקלים בקשיים בירוקרטים. "מה רוצים? שחלילה יהיה פה אסון? שילדים ייפגעו?" שאלו בהנהלת המוסד.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההנהלה שיגרה בימים האחרונים מכתב להורי התלמידים בו הם מצהירים על המחדל המתמשך ומבקשים מההורים לסייע.

המכתב שנשלח להורי התלמידים (כיכר השבת)

במכתב מפרטים ראשי הת"ת את בעיית האבטחה:

לכבוד הורי התלמידים. לאור פניותיכם הרבים בעניין הצבת שמירה הננו להביא בפניכם את תמונת המצב:

א. מזה כמה חודשים שללו לנו את אישור הצבת השמירה המגיע לנו על ידי המשטרה ומשרד החינוך, הטענה היא ששטח המוסד אינו מגודר מכל הצדדים כנדרש עבור האישור. השטח שבצידי המוסד הוא שטח עירוני שלא בשליטתנו ואין עונה במחלקות העירוניות לקריאתנו לאפשר לנו להציב גדר.

ב. בימים האחרונים עקב במצב הביטחוני הגרוע, ובערבות לחץ מצד ההורים נאמר לנו ע"י גורמי העירייה שאם נציג תוכנית לגידור ונתחייב על ביצועה תאושר הגדר ובעקבותיה השמירה.

ג. הנהלת הת"ת נזעקה וכבר באותו יום היתה תכנית אדריכלית להצבת הגדרות בעלות של מאה אלף ש"ח שלקח על עצמו מנהל התלמוד תורה.

ד. למרות הבטחת הגורמים לאישור מיידי של התוכנית עדיין לא קיבלנו אישור רשמי לביצועה.

ה. הגורמים האחראים בעירייה מצהירים שהתוכנית ראויה ותאושר בקרוב ועל סמך זאת אומרים שכבר מעכשיו מאושרת לנו שמירה.

ו. בכל יום דוחים אותנו גורמים בעיריית ירושלים בטענה שהדבר לקראת פתרון אולם נכון להיום אין כל שמירה בפתח התלמוד תורה.

בסיום המכתב מבהירים ראשי הת"ת כי התלמידים לא יוכלו לצאת בהפסקת הצהריים מהתלמוד תורה, זאת בעקבות המצב המתוח. מנהלי הת"ת ביקשו מההורים לשלוח את הילדים עם ארוחת צהריים מוכנה.

בשיחה עם "כיכר השבת" מבהירים ההורים כי הם חשים כמי שנפלו בין הכסאות. "מדובר בחוסר אחריות משווע הגובל אף בהפקרות של ממש וסיכון חיי אדם" אומרים ההורים. "לומדים כאן מאות תלמידים המגיעים מידי יום ללמוד ללא שמירה ופיקוח. מי יתן את הדין אם חלילה יתרחש כאן אסון. מדוע אף אחד לא לוקח על עצמו את האחריות לסדר את העניין".

מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר