גל טרור

חמשת רוצחי אלכסנדר לבלוביץ' הואשמו בהריגה

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד חמשת רוצחיו של אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד, שנרצח בראש השנה, אך הם הואשמו בהריגה. האישום מתאר כיצד יידו אבנים לעברו, הוא סטה, נתקע בעץ ונהרג (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמישה תושבי צור באהר שיידו אבנים על רכבו של אלכס לבלוביץ' הי"ד, בליל חג ראש השנה, ורצחו אותו.

הם אינם מואשמים ברצח, אלא בהריגה, חבלה חמורה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, הצתה וייצור נשק. שניים מהנאשמים מואשמים גם ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך התפרעויות בשנת 2014.

חמשת המחבלים הם: עבד דוויאת (19), מוחמד אבו כף (18), אלוליד אטרש (18) ושני קטינים בני 17. בשל מסוכנותם הרבה לציבור, הגישה הפרקליטות בבד בבד עם כתב האישום בקשה למעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים.

שלושה מהרוצחים (צילום: דוברות שב"כ)

על פי המתואר בכתב האישום, בשעות הבוקר המוקדמות של ערב ראש השנה, החלו עימותים בין צעירים מוסלמים אשר התבצרו במהלך הלילה במסגד אל אקצא ובין כוחות משטרה אשר הגיעו למקום על מנת לפזר את ההתקהלות ולאפשר עליית יהודים להר הבית. באותו היום, נפגשו הנאשמים יחד על מנת ליידות אבנים לעבר רכבי יהודים אשר נוסעים בכביש המוביל לשכונת ארמון הנציב. זאת, כפעולת תגמול והזדהות עם הנעשה בהר הבית.

הנאשמים יידו אבנים לעבר רכבים חולפים, כשהבחין דוויאת ברכב אשר היה נהוג על ידי אלכס לבלוביץ הי"ד, שהיה בדרכו מסעודת ערב חג ראש השנה עם קרובות משפחה, נטל דוויאת אבן וידה אותה ממרחק של כמטר לעבר הרכב. האבן חדרה את חלון הרכב אשר לצד הנהג וגרמה לבלוביץ' לאבד שליטה על הרכב. הוא סטה מן הכביש והתנגש בעמוד חשמל ובעץ. כתוצאה מכך נפגע לבלוביץ' בבית החזה של ואחת מנוסעות הרכב נחבלה.

על פי כתב האישום, במעשיהם גרמו הנאשמים בצוותא חדא למותו של אדם שלא כדין, יידו אבן לעבר כלי תחבורה בנסיעה באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע בכלי תחבורה או את מי שנמצא בקרבת כלי התחבורה, וחבלו באדם חבלה חמורה שלא כדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר