המצווה שהצילה

נוסע בקו 78: "שמירת העיניים הצילה אותי מהפיגוע באוטובוס"

עצם את העיניים בגלל "מראה לא צנוע" בכניסה לקו 78 ופיספס את האוטובוס, מאוחר יותר עלו לאוטובוס שני מחבלים, רצחו שני יהודים ופצעו תשעה נוספים. הסיפור שמסעיר את פסגת זאב (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפיגוע באוטובוס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לצד הפציעות הקשות והקורבנות הרבים בגוף ונפש בגל הפיגועים האחרון' מתגלים גם סיפורי נסים של אנשים שניצלו בחסדי שמיים מפגיעה באותם אירועים מחרידים.

רב המוסר שיעור קבוע במדרשה בשכונת פסגת זאב בירושלים, מספר כי חברי השיעור סיפרו לו אמש על נס מופלא שאירע לאחד מחבריהם. מדובר ביהודי שומר מסורת שאינו שומר עדיין תרי"ג מצוות, אולם קיבל על עצמו לאחרונה להתחזק מאוד ב"שמירת העיניים" ולהקפיד שלא להיכשל במראות של חוסר צניעות.

אוטובוס קו 78 עליו עלו המחבלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביום שלישי השבוע, עמד האיש בתור לעלות לאוטובוס קו 78 בדרכו לנסיעה בעיר לכיוון שכונת ארמון הנציב. "בעודו ממתין, הוא שם לב כי ניצבה לפני אשה בבגדים בלתי צנועים בעליל והוא מתוך דבקות במצווה אותה קיבל על עצמו החליט לעצום את עיניו לגמרי".

תוך כדי כך, "פיספס" האיש את העלייה לאוטובוס והנהג סגר את דלתותיו והמשיך לדרכו. "היהודי הצטער מאוד וחשב כי בשל הקפדתו להימנע מעבירה ומכשול הפסיד את הנסיעה ובזבז את זמנו לריק. אלא שהוא לא ידע כי באותו הזמן ההשגחה העליונה סיבבה שבזכות המצווה יזכה להינצל ממוות".

זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מתנדבי זק"א מטפלים בגופות בזירה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שעה קלה לאחר מכן, עלו 2 המחבלים צמאי הדם לאותו אוטובוס וביצעו בו את הפיגוע המחריד בו נהרגו 2 בני אדם ונפצעו תשעה נוספים באורח קשה. "רק כששמע על דבר הפיגוע בכלי התקשורת הבין היהודי כי משמירה על המצוות לא מפסידים אף פעם".

"גם אם לעיתים נדמה באותו הרגע שפיספסת את ההזדמנות, הרי שלטווח ארוך מעשיית מצווה רק מרוויחים. שמירת העיניים הצילה את חיי" סיפר היהודי לחבריו בהתרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר