שנתיים לפטירת מרן

הראשל"צ באזכרה למרן הגר"ע יוסף: "כל הדור הספרדי חייב לו"

בירושלים נערכה עצרת זיכרון למרן הגר"ע יוסף זצוק"ל במלאות שנתיים לפטירתו. בניו קראו לאחדות בציבור הספרדי. הראשל"צ הגר"י יוסף: "כל הדור הספרדי חייב לו" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
עצרת ההספד, הערב (צילום: כיכר השבת )

שנתיים לפטירת פוסק הדור: בשעה זו (חמישי) מתקיימת האזכרה במלאות שנתיים לפטירת מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. האזכרה נערכת בבית הכנסת הגדול בירושלים בהשתתפות בני המשפחה, מועצת חכמי התורה, חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ונציגי תנועת ש"ס.

ראשון הדוברים היה ראש בד"ץ 'בית יוסף' וראש בית המדרש 'מאור ישראל' הגאון רבי משה יוסף, בנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. במהלך ההספד התייחס הגר"מ יוסף לספריו של אביו: "זכינו ב"ה שאבא השאיר לנו 80 מחברות בכתב יד, בשנה האחרונה הוצאנו מתוך המחברות האלה את עשרת חלקים 'יביע אומר' עם הגיליונות, בשנה הקרובה נזכה בעז"ה להוציא את יביע אומר חלק י"א ויחווה דעת חלק ז'.

הגאון רבי משה יוסף סופד (צילום: כיכר השבת)

"80 מחברות, אין כמעט נושא שאבא לא כתב בו. יש לנו המון על התורה והדרשות. ה' יזכה אותנו שנצליח, תלמידיו הקרובים, שנצליח להוציא את דבריו לאור".

אחריו נשא דברים הגאון רבי אברהם יוסף, חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של חולון, בנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. בין היתר סיפר הגר"א יוסף: "המבט של אבא היה תמיד של כלל ישראל. לא בנים, לא נכדים, כלל ישראל. לפעמים הוא שוכח לישון, לפעמים הוא שוכח לאכול, לפעמים עוברים עליו 48 שעות בלי שינה, הוא לא מרגיש, זו דרכו של אברהם אבינו.

הגאון רבי אברהם יוסף סופד (צילום: כיכר השבת )

"לא הרבה יודעים, בפעם האחרונה שהוא נסע במסוק, הוא קיבל התקף באמצע הטיסה, והוא אושפז בבית חולים, תמיד הוא היה דרכו לקדושה. אבא היה גר בתל אביב, אני זכיתי להיות אברך בכולל, מעולם הוא לא הסתכל עליי כבן שלו".

אחריו עלה הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, בנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. בין היתר סיפר הגר"י יוסף: "אשריו ואשרי חלקו של אדם שמנצל כל רגע ללימוד התורה, בוקר צהריים ולילה. אפשר ללמוד את זה ממרן האבא זצ"ל, ניצול הזמן שהיה לו כל החיים, מאז שהיה ילד קטן, אנחנו זוכרים את האבא כשהיינו ילדים איך הוא היה יושב ושוקד בתורה".

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף סופד (צילום: כיכר השבת )

"ראינו אדם שהיה ענק שבענקים, אף פעם לא ראינו אותו מתבטל. אין דבר כזה. היינו נוסעים איתו לחו"ל, ראינו את ניצול הזמן שהיה לו שם בנסיעות, תמיד ספר ביד, ש"ס קטן. האזכרה שעושים למרן, הוא לא צריך אותה, האזכרה היא בשבילנו, שנלמד מדרכיו של הרב, ללמוד כמה הוא היה שקוע בלימוד".

"מרן חזה את המהפכה של בני התורה הספרדים, בישיבות הקטנות אנחנו יותר מהאשכנזים. מרן הקים את הדור, כל הדור הספרדי חייבים לו. חבל שיש כל מיני פילוגים, אני קורא שכולנו נתאחד סביב דגלו של מרן" ביקש הראשל"צ הגר"י יוסף".

הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, בנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל אמר בהמשך: "אבי מורי זצ"ל, כולנו יודעים שמה שהוא אהב יותר מהכל - זה לשבת ולעסוק בתורה. אבל, הוא הרגיש כאב גדול על הדור, הרגיש כאב על כל אחד ואחד מישראל ולכן הוא היה סוגר את הספר והלך ממקום למקום מדבר לפני אלפים - באהבה. הוא היה מסיים את דבריו ומבקש מהם לכסות את הראש ולקבל 'עול מלכות שמים'.

הגאון רבי דוד יוסף סופד (צילום: כיכר השבת )

"הוא לימד אותנו איך מקבלים באהבה, בידידות. זה התפקיד שלנו, כך אנחנו יכולים להמשיך את דרכו, על ידי אהבה ואחווה, שלום ורעות קודם כל בתוך המחנה שלנו".

גם הגר"ד יוסף פנה לציבור הספרדי להתאחד: "יש לנו עולם תורה גדול ומפואר, אנחנו צריכים להתאחד, יש לנו מחנה משותף, אבי מורי זכה להנהיג את כל הציבור הספרדי. רבותי, נשב ונחשוב לעצמינו, באיזה מצב אנחנו נמצאים עכשיו, אם אנחנו נהיה מאוחדים - אנחנו יכולים להתגבר על אויבינו. לכן, זה התפקיד שלנו".

לאחר בני מרן, עלה נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן, ובין היתר אמר: "הרבה סיפורים סיפרו על מרן ז"ל, כל זה ברור שכל אלה המעשים שעשה - זה רק כתוצאה מלימוד התורה".

"תורתו של מרן זצ"ל, מי שיעיין בעבודתו, איזה עבודה עבד, מכאן ומכאן, ולפסוק דין זה דבר המחייב, זה לא דבר... אם אין לך את הכוח - אתה לא יכול לפסוק. הענווה שהיית לו, היה מזכיר את תלמידיו 'פלוני כתב כך', תורתו היא זו שעמדה לו".

נשיא המועצת הגר"ש כהן סופד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"מרן ברח מאבא שלו, אבא שלו לקח אותו מהישיבה ושם אותו בחנות, הלך רבי עזרא עטיה ואמר לו 'אני אעזור לך' לקח את חכם עובדיה והחזיר אותו לבית המדרש, ואז הוא לאבא שלי 'אולי תדבר עם עובדיה שיעזור לי?', אמר לו 'גם אם תאסוף כסף הבן שלך יישאר בישיבה'. זה היה מרן שזכה לגדול בצורה כזו וגדל וגדל".

"מרן, ידוע שלא היו לו אינטרסים, התורה היא המדריכה, לימוד התורה והשקיעה שלו בתורה. זכה ותורתו מופצת לכולם. מה שעלינו ללמוד ממנו, ללמוד בלי אינטרסים, תלמד הלכה". "ננציח יחד אלף שיעורי תורה וחוגי בית, כל אחד יקבל על עצמו מה שיכול" ביקש נשיא המועצת הגר"ש כהן.

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי סופד (צילום: יעקב כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר