דה בלזיו בישראל

ראש עיריית ניו יורק ביקר את פצועי הפיגועים: "כשאתם מותקפים - גם אנחנו חשים מותקפים"

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו ביקר את פצועי הפיגועים בירושלים והביע תמיכה במלחמה בטרור. צפו בתיעוד

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, וידאו: דוברות העירייה)

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אירח הערב (מוצ"ש) בירושלים את ראש העיר ניו יורק ביל דה בלזיו. השניים ביקרו יחד פצועים מגל הטרור בבית החולים הדסה עין כרם, ביניהם גם אזרח אמריקאי.

דה בלזיו הגיע אמש לביקור ראשון בישראל מאז שנבחר זאת במטרה לחזק ולעודד את תושבי המדינה. אל דה בלזיו נלוו גם עם הנגידים העסקנים החרדים מארה"ב אלי קליינמן, ליאן גולדנברג, אהרון נאה, מייקל לנדא ומייקל מילר.

דה בלזיו שוחח ארוכות עם ר' פסח קרישבסקי שנפצע קשה בפיגוע הטרור ברחוב מלכי ישראל בירושלים וחיזק את ידיו תוך שהוא מאחל לו החלמה מהירה.

ר' פסח קרישבסקי עם ראש העיר ירושלים (צילום: יונתן זינדל)

בתום הביקור בבית החולים בירך ברקת את דה בלזיו בבואו לירושלים ואמר כי "ההחלטה של ראש עיריית ניו יורק להגיע לירושלים דווקא בימים מאתגרים אלה, בהם אנחנו חווים גל טרור אכזרי כנגד חפים מפשע, היא ביטוי לחברות אמת וסולידריות בין תושבי ניו יורק וירושלים".

"המלחמה בטרור היא גלובלית ומשותפת למדינות רבות ופיגועי ה-11 בספטמבר כמו גם גל הטרור הזה, מקורם באותו מקור של רוע אותו עלינו למגר. כולנו חווינו זמנים קשים בהם הטרור הכה בנו וניסה לשבש את שגרת חיינו, אך תושבינו הם חזקים, נחושים ומאמינים בצדקת הדרך ובשאיפה לחיות בשלום, בשקט ובחיים משותפים".

ברקת הוסיף כי "זו לא רק מלחמה במחבלים עצמם, אלא גם בגורמים שמלבים ויוצרים הסתה, שקרים ודיסאינפורמציה שעלינו להזים בכל הזדמנות ולומר במקומם דבר אחד - את האמת! אין לי ספק שכמו שתושבי ניו יורק התגברו על הטרור גם ירושלים תחזור בהקדם לשגרה - ונמשיך לשתף פעולה למען התושבים שלנו ולהיפגש בשמחות".

ראש העיר ניו יורק דה בלזיו ציין כי "הקשר שלנו ראשי הערים ושל הערים שלנו קרוב מאוד. אנחנו תמיד אומרים אצלנו שישראל וירושלים בפרט, הן הרובע השישי בעיר ניו יורק. אנחנו מרגישים קרבה ייחודית ויוצאת דופן בין האנשים, הדם וההיסטוריה- כך שכאשר אתם סובלים גם אנחנו סובלים וכאשר אתם מותקפים גם אנחנו חשים מותקפים".

(צילום: יונתן זינדל)

"אנחנו בניו יורק מכירים היטב את ההשפעות של הטרור, רק לפני שבועיים ביום הזיכרון שלנו נזכרנו מהו מחיר הטרור. היום פגשנו שלוש משפחות שהושפעו עמוקות ממעשי הטרור, ואנחנו מבינים שכל מעשה של אלימות כנגד אזרחים אינו מקובל ועלינו לגנות אותו ולפעול למיגורו- כי לא יכול להיות שלום כאשר אזרחים נפגעים בחיי היום יום. הלוואי ויכולתי לבטא במילים את הסיפורים הייחודים של הקורבנות שפגשנו היום, כל אחד עם סיפור מדהים ועם רוח חיובית על אף מה שהם עברו. מה שראינו ברוח ובכוח של הקורבנות ושל המנהיגות פה בירושלים ושל הצוות בהדסה מפיח בנו שיש עוד תקווה ותפילותינו עם כל הקורבנות ומשפחותיהם. כאשר האלימות תסתיים, יש פה אנשים טובים שיצליחו לקדם אותנו הלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר