פרופ' אסא כשר: "כדור בראש למחבל - לא מוסרי ולא חוקי"

פרופסור אסא כשר, שחיבר את הקוד האתי הצה"לי, סבור כי החיסולים של המחבלים בגל פיגועי הטרור האחרון, הם מעשה "לא מוסרי, לא חוקי ולא אחראי" וכי במדינה יהודית לא הורגים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פרופ' אסא כשר (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

גל טרור: במהלך גל פיגועי הטרור האחרונים, ירו כוחות הביטחון והאזרחים במחבלים שבאו בכדי לרצוח יהודים, ובמרבית המקרים גם חיסלו אותם ובכך מנעו את המשך מסע ההרג. אולם, פרופסור אסא כשר שחיבר את הקוד האתי הצה"לי, סבור כי כדור בראש למחבל, הוא מעשה "לא מוסרי, לא חוקי ולא אחראי".

את הדברים כתב כשר, לאור קריאתם בימים האחרונים של חברי כנסת שכל מחבל המניף סכין צריך לירות לו כדור בראש. לדבריו, "במדינה יהודית ודמוקרטית לא הורגים אם לא מוכרחים כי כך שומרים על ערכיה של המדינה".

הפרופסור סייג את דבריו באתר וואלהNEWS וכתב כי בראש ובראשונה - השמירה על כבוד האדם, המתירה להרוג לשם הגנה עצמית; אבל רק אם אין ברירה ואי אפשר להתגונן אחרת.

אחרי ששיבח את לוחמי צה"ל וכוחות משמר הגבול שהרגו מחבלים, בעת שנשקפה סכנה לחייהם ולחיי אזרחים, שיבח הפרופסור בד בבד את אלו שלא ירו "יש לי מידה רבה של כבוד גם ללובשי המדים שהגנו על עצמם ועל האזרחים שבסביבתם מבלי להרוג את המחבל, מפני שנטרלו אותו או אותה כראוי, גם בלי להרוג. במדינה יהודית ודמוקרטית לא הורגים אם לא מוכרחים. הם לא היו מוכרחים להרוג ולכן הם לא הרגו. בכך הם שמרו על ערכיה של המדינה ואני מכבד אותם מאוד על כך".

"ערך כבוד האדם מחייב לנקוט נוכח סכנה באמצעי הקיצוני את האמצעי הדרוש לשם סיכול הסכנה, לנטרול המחבל", כתב, "הביטוי המפורסם "הקם להורגך השכם להורגו" נועד למקרה שיש רק שתי אפשרויות: או שהוא הורג אותי או שאני הורג אותו. כשיש אפשרות שלישית הפותרת את הבעיה, חובה להשתמש בה ולא להרוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר