בלעדי

התיעוד חושף: ה"חשוד" מגיע לחיידר ונבלם בשער המאובטח

לאחר הדיווח ב"משפחה" על מצב האבטחה בחיידר "חכמת שלמה" בירושלים, "כיכר השבת" חושף את תיעוד מצלמות האבטחה מהניסיון להחדיר "חשוד" אל מתחם הת"ת. כך זה נראה • צפו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת אבטחה)

בסוף השבוע האחרון הופיעו מעל דפי השבועונים החרדים כתבות ששיקפו והעצימו את חרדת ההורים לילדים הלומדים במוסדות החינוך ובתלמודי התורה בירושלים כביכול אין שמירה מספקת בפתח המוסדות וכי הילדים נמצאים תחת סכנה מוחשית.

בין היתר שלח עיתון "משפחה" כתבים שאינם מזוהים בנסיון לפרוץ את חומות האבטחה ובחלק מהמקומות הוכיחו שאכן הינה לוקה בחסר.

אלא שמבדיקת "כיכר השבת" עולה כי לפחות במקרה אחד, התמונה שהוצגה בתחקיר היתה לוקה בחסר ולא הציגה את התמונה המלאה שהינה מעט שונה ממה שפורסם.

העיתון דיווח על תלמוד תורה "חכמת שלמה" בירושלים כאילו והאבטחה בכניסה אינה מיטבית וכי ניתן לחדור פנימה בקלות מה שעלול לסכן את הילדים, זאת לאחר שלטענתם שלחו אדם לא מוכר שהצליח להיכנס לת"ת.

"בגני הילדים של 'חכמת שלמה' לא נמצא שומר. הצלחנו לחדור פנימה ללא קושי אבל בשער עמד מלמד שניסה לחקור את מטרת בואנו", נכתב בעיתון, "'באתי לקחת ילד שלומד כאן', הייתה התשובה, אבל הוא לא נפל בפח. 'איך קוראים לילד?', הוא שאל, ובאין מענה מספק נאלצנו לצאת החוצה".

משיחות שקיים "כיכר השבת" עם אנשי צוות בתלמוד תורה וכן עם הורים לתלמידים עולה כי הנהלת המוסד דווקא כן אחראית לכל הנוגע לביטחונם של הילדים בכל מהלך השנה.

לידי "כיכר השבת" אף הגיע תיעוד בלעדי ממצלמות האבטחה של הת"ת המתעדים את הבדיקה שערך "משפחה", כאשר מהתיעוד נראה כי המקום מגודר היטב, השער נעול ונפתח רק על-ידי שומר אשר משוחח עם המבקש להיכנס ונשאר צמוד אליו בעת הכניסה למתחם הת"ת עד שהלה עוזב את המקום.

מהתצלומים עולה כי הטענה שפורסמה לפיה ניתן להיכנס ללא קושי למתחם אינה נכונה וכן נראה כי מי שאחראי על פתיחת השער והשמירה עליו מתפקד בצורה מיטבית.

יצויין כי בסוף השבוע לאחר הסערה שהתעוררה פרסם הרב פינזל בעצמו הודעה בה הוא טען כי "אין שבוע שאיני מתריע בפני כל הגורמים הרלוונטיים על כך שלא מוצב מאבטח קבוע בפתח הגן (מדובר באשכול גנים ענק). עד לסידור הענין מוצב באופן פרטי על חשבון הת"ת שומר בכניסה לגן ומקבל תלוש משכורת קבוע מהת"ת ותפקידו רק להיות שומר בכניסה ולא תפקידים אחרים, (מדובר על כמה שנים ולא משהו חדש מהתקופה האחרונה)".

לדבריו, "שער הכניסה לגן הוא שער מגנטי הננעל אוטומטית והאפשרות לפותחו נמצאת בידי השומר או הצוות בלבד". הר בפינזל מציין כי בעקבות שמועות על אינשי דלא מעלי שמסתובבים בשכונות החרדיות הוחמרו נהלי הכניסה ואי כמעט בלתי אפשרית לזרים".

בנוסף, הרב פינזל מתח ביקורת על עצם הפרסום בעיתון מאחר ודלברי גם אם הטענות היו נכונות הרי ש"מדובר בפיקוח נפש כפשוטו", כך שהם היו צריכים להתריע בפניו על הממצאים לפני הפרסום.

"כיכר השבת" פנה לעורך חדשות "משפחה" אליעזר שולמן שמסר כי "משפחה עומד מאחורי כל מה שפורסם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר