פרסום ראשון

מפלגת הליכוד תמנה ציר חרדי בקונגרס הציוני

ערב כינוס הקונגרס הציוני בירושלים, ל"כיכר השבת" נודע כי חיים סרצ'וק, חרדי חסיד חב"ד, ימונה מטעם הליכוד לציר בקונגרס. מינויו מתאפשר לאחר הסכמה רחבה שהושגה בין בכירי הליכוד (חדשות)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
בנימין נתניהו וחיים סרצ'וק (באדיבות המצלם)

פחות מיממה לפני פתיחת הקונגרס הציוני בירושלים שייערך בבנייני האומה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין ונציגים מכל רחבי העולם, נודע ל"כיכר השבת" כי נציג חרדי, חיים סרצ'וק, יכהן לראשונה בתפקיד בכיר בקונגרס מטעם הליכוד העולמי.

מינויו של סרצ'וק כציר בקונגרס התאפשר, בין היתר, לאחר שהושגה הסכמה רחבה על מינוי בעלי התפקידים במוסדות הציוניים מטעם הליכוד העולמי ביוזמת יו"ר הליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שכיהן עד לאחרונה כיו"ר הליכוד העולמי.

סרצ'וק הוא בוגר ישיבות חב"ד ומוסמך לרבנות, שירת בחטיבת תכנון כוח אדם בצה"ל, וכיום משמש כחבר מרכז הליכוד והנהלת הליכוד העולמי ומראשי המטה החרדי בליכוד. בשנים האחרונות מונה לתפקידים שונים מטעם הליכוד, שימש כיועץ לבכירים במפלגה והיה המפקח על הבחירות לכהונת יו"ר הליכוד ומועמד הליכוד לראשות הממשלה ועל הפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת.

הקונגרס הציוני העולמי הראשון התכנס ביוזמת הרצל בשנת 1897 בבאזל שבשווייץ, והשתתפו בו צירים מ-17 מדינות שקראו "להקים בארץ ישראל בית מולדת לעם היהודי". בהמשך, הקונגרס הציוני יזם את הקמת המוסדות הציוניים שנועדו לסייע לבניית מדינת ישראל, ביניהם ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית לישראל, קרן היסוד והקרן הקיימת לישראל.

לאחר הקמת מדינת ישראל, הקונגרס הוא מעין פרלמנט יהודי כלל-עולמי שמתכנס מידי מספר שנים בירושלים כדי לדון ולקבל החלטות בסוגיות שחשובות לישראל ולעם היהודי. בין היתר, הצירים, שמזוהים ברובם עם מפלגות שונות, קובעים גם את המדיניות של המוסדות הציוניים, שממשיכים להתקיים, ובוחרים את בעלי התפקידים בהם.

למרות ששכרם של בכירי הגופים הללו הוא גבוה מאוד, ולמרות שלכל אחד מהמוסדות הללו תקציבי עתק של בין מאות מיליונים למיליארדי שקלים, רוב בעלי התפקידים הם מתנדבים. לפי תחקיר שפורסם בעבר בערוץ 10, חלק מחברי וועדות הכספים וועדות אחרות השתמשו בסמכותם כדי להזרים לכאורה סכומים עצומים לעמותות וארגונים שונים.

בתוך כך נודע כי בין נציגי מפלגת העבודה לנציגי הליכוד, הבית היהודי וש"ס סוכם כי חלוקת התפקידים הבכירים תישאר כפי שהיתה. ב'יש עתיד' פנו למפלגת העבודה על מנת לחסום את ה"דיל" לחלוקת התפקידים אבל בעבודה סירבו, ולכן הודיע לפיד שלא ישתתף ב"חלוקת השלל וחגיגת הג'ובים".

כיום מחזיק הליכוד במשרת יו"ר הסוכנות בה מכהן נתן שרנסקי ובמשרת יו"ר קרן היסוד בה מכהן מודי זנדברג, העבודה מחזיקה במשרת יו"ר קק"ל, הבית היהודי צפוי לקבל את תפקידי יו"ר החטיבה להתיישבות ויו"ר ההסתדרות הציונית ויתר המפלגות יסתפקו בתפקידים זוטרים יותר.

מועמד העבודה ליו"ר קק"ל ייבחר מחר על ידי צירי מפלגת העבודה בארץ ובחו"ל. על התפקיד מתמודדים, בהליך בחירות סוער ושנוי במחלוקת, היו"ר המכהן, אפי שטנצלר, ח"כ דני עטר, ח"כ נחמן שי וראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון.

ככל הנראה, השר לשעבר עוזי לנדאו יכהן כיו"ר עמית בקק"ל מטעם מפלגת כולנו. יצוין כי יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, היה עוזרו של לנדאו בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר