התכנית של הרב שטרן: סיוע לחיילים בודדים בביורוקרטיה בשירותי הדת

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן נרתם למען החיילים הבודדים עם עמותה חדשה שהחליט להקים: יסייע בתהליכים מול שירותי הדת, יעניק "סל יהדות" וישכן חיילים בודדים בקהילות ירושלמיות (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן, נרתם למען החיילים הבודדים (באדיבות המצלם)

העמותה החדשה של רבה של ירושלים: הגר"א שטרן, רבה של ירושלים, הקים עמותה חדשה שתסייע לחיילים בודדים בכל הקשור לביורוקרטיה בשירותי הדת. מקורביו הסבירו כי "בחודשים האחרונים נחשף הרב לשורת מקרים בהם חיילי צה"ל נתקלו באלימות מצד קיצוניים, נתקלו בביורוקרטיה ממושכת בשירותי הדת ולא הצליחו להתגבר על הבדידות".

בחודשים האחרונים, שקד הרב שטרן על תכנית שתנסה לענות על מחסורם של החיילים ותיתן להם מענה בממסד הדתי בישראל. לדוגמא, הרב הקים מערכת מומחים לבירור יהדות של חיילים תושבי חו"ל שיהיו מעוניינים להינשא בארץ. לפי מקורביו, המערכת תשיג עבורם את האישורים הנדרשים באמצעות פעילות גלובלית והסתייעות במורשת המשפחה.

במקביל, הגיע הרב להבנות עם מנהל בתי הדין בירושלים משה ביטון לפיהן חיילים שיופנו אליו יזכו למסלול מהיר של בירור יהדות. בנוסף, ייסד הרב שטרן מסלול לרישום נישואין מהיר במועצה הדתית בירושלים. במסגרת המסלול כל חייל שיגיע יזכה לליווי אישי של הרב או אנשי לשכתו במטרה להעניק לו את שירות מהיר ולסייע בהתמודדות עם המערכות הביורוקרטיות.

הרב שטרן בחתונת חייל בודד (צילום סלולרי)

צעד נוסף שיקל על החיילים הוא פורום רבני קהילות בירושלים המונה למעלה מעשרה רבנים, ובמסגרתו יארחו הקהילות חיילים בודדים ויעניקו להם תחליף משפחתי. "מטרת קהילות אלו הן לחבר את החיילים לארוחות שבת וחג ולייצר להם משפחה חלופית שתוכל לסייע להם ולעזור להם בהתאקלמות בחברה הישראלית מעבר לקשר עם החברים מהצבא" נמסר.

בהמשך, מתוכננת לקום "רשת ליצירת שידוכים בין החיילים לבנות ישראליות או חוצניקיות". עמותת "ילדי הרב" שהרב שטרן הקים, תסייע בהענקת דירות מגורים לחיילים באזור הקהילות בהן הם יאומצו על מנת שיוכלו להשתכן בכבוד בזמן השירות הצבאי שלהם.

עוד נמסר כי החיילים יזכו לסל יהדות משתנה בהתאם לחגים השונים שיכלול את פריטי המצוות הרלוונטיים, מארבעת המינים בסוכות ועד חבילת מצות בפסח.

"עד כה סייע הרב כבר לעשרות חיילים שביקשו להינשא, לברר יהדות ונזקקו לעזרתו של הרב על מנת להתגבר על הבירוקרטיה הישראלית או לחילופין ביקשו ממנו להשתתף באירועים של היחידות הצבאיות שלהם במקום המשפחות שלא יכלו להגיע".

יונתן פוליאק וכלתו. מזל טוב

בלשכתו של הרב מציינים כי בשבוע האחרון הוא השתתף בחתונתו של חייל בודד שעלה לישראל במסגרת בית היתומים של פרויקט 'תקווה'. החייל, יונתן פוליאק שמשרת בפיקוד מרכז ביקש מהרב שיגיע לחתונה והרב נענה להזמנה ושוחח איתו בטרם הכניסה לחופה במשך דקות ארוכות. לאחר השיחה, ביקש הרב מאחד מתלמידיו לערוך לחייל שבע ברכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר