כנגד כל הסיכויים: יולדת עם היפרדות שליה ניצלה

תהליך "הפרדות שליה" הינו מצב של סכנה של ממש ליולדת ולעובר שניצלו בזכות תהליך קבלת החלטות זריז וצוות מיומן שביצע הליך זריז ויעיל. ליולדת ולתינוק שלום (בריאות)

ד"ר גיל פומפ (באדיבות המצלם)

משקיבל הצוות ב"מעייני הישועה" את ההודעה כי בדרכה לבית החולים יולדת בחודש הריון מתקדם אשר מדממת דימום רב יוצא מגדר הרגיל, החליט ראש הצוות, ד"ר גיל פומפ כי את התהליך הרפואי יתחיל הצוות כבר מהגעתה לשער חניית בית החולים ולא יחכו לכניסתה וקליטתה במיון, כיוון שיש חשש לחיי היולדת והתינוק. המהלך הזה וההחלטה לנתח שהתקבלה ויצאה לביצוע בתוך חמש דקות הם המהלכים מצילי החיים אשר בזכותם ניצלה היולדת והתינוק.

ד"ר גיל פומפ: "מהרגע שהבנו כי מדובר ביולדת שעלולה להיות במצב קריטי ועד הרגע שיילדנו תינוק חיוני ובריא שלא נפגע מתהליך הפרדות השליה עברו דקות בודדות שהצילו את שניהם. אני גאה בצוות הרפואי של בית החולים מעייני הישועה".

תהליך "הפרדות שליה" הינו מצב של סכנה של ממש ליולדת ולעובר שניצלו בזכות תהליך קבלת החלטות זריז וצוות מיומן שביצע הליך זריז ויעיל. ליולדת ולתינוק שלום.

אמש, דווח לצוות הרפואי של בית החולים מעייני הישועה כי בדרכה לבית החולים יולדת אשר סובלת מדימם מאסיבי וקשה וכי יש חשש גדול לחייה ולחיי העובר, הצוות הרפואי בראשות מנהל מיון יולדות ד"ר גיל פומפ, הבין כי יש לקבל את היולדת במהירות ולהתחיל בטיפול מציל חיים, חיכה ליולדת כבר בחניית בית החולים ובתוך המחלקה עצמה חיכה צוות מוגבר של רופאים, מרדימים, אחיות וחדר ניתוח זמין ופנוי לקליטת האישה.

כשהגיעה היולדת לחניית בית החולים והתחיל הטיפול הרפואי, הבין הצוות ובראשו ד"ר גיל פומפ כי מדובר בתהליך "הפרדות שליה" שעלול להיות מסכן חיים עבור היולדת והתינוק, ותוך כדי תנועה התקבלה ההחלטה לנתח את היולדת. מאותו רגע בו התקבלה ההחלטה ועד לרגע בו יצא התינוק בריא ושלם עברו חמש דקות בודדות בהן ניצלו חייה של היולדת והתינוק. אנחת הרווחה נשמעה רק לאחר שידע הצוות לבטח כי התינוק לא נפגע מתהליך הפרדות השליה והאם בריאה לחלוטין.

אב התינוק: "הצוות הרפואי של בית החולים מעיני הישועה, הסתערו והצילו לי את אשתי שהיתה בסכנת חיים של ממש ואת התינוק. הילד ה-11 במשפחה נולד בנס וככזה הוא ייזכר לתמיד".

"כמי שעברו מצבים מורכבים רבים שיערנו שמדובר בעוד מקרה של היפרדות שילה. מצב שיש בו סכנה של ממש הן לעובר והן לאם ניתן, לציין שהיה כפסע בין אסון לבין סיום הטיפול ב"ה בנס גדול ", מספר ד"ר גיל פומפ מנהל מיון יולדות בבית החולים מעיני הישועה.

"מדובר היה בניתוח חרום שבו נאלצו הרופאים להרדים את האישה שהיתה בהכרה מלאה והבינה את מצבה החמור באופן מיידי. בתוך פחות מ-40 שניות מההרדמה, התינוק היה בחוץ, בניתוח בהול שמטרתו מרוץ נגד הזמן בנסיון להציל את התינוק והאם .לאחר חילוץ התינוק, הצוות הצליח לסיים את הניתוח המורכב בהצלחה, תוך מתן מוצרי דם רבים מאוד ומבלי שנדרשו לכריתת הרחם, כפי שקורה לא פעם במצבים כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר