תיעוד: נתניהו נפגש עם הגר"ב לאזאר ולבייב

רה"מ בנימין נתניהו נועד עם משלחת של יהדות רוסיה בראשות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר ואיש העסקים לב לבייב. חברי המשלחת העבירו מסר של תמיכה בעם ישראל. תיעוד (בארץ)

נתניהו עם חברי המשלחת, היום (צילומים: חיים צח, לע"מ, ויחזקאל איטקין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הצהריים (ראשון) עם משלחת המייצגת את יהדות רוסיה בראשות הגאון רבי בערל לאזאר, הרב הראשי לרוסיה, ואיש העסקים לב לבייב, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים. המשלחת ביקשה להעביר באמצעות ראש הממשלה, מסר של תמיכה בעם ישראל, על רקע גל הטרור השוטף בימים אלה את רחובות ישראל.

בפתח הפגישה אמר לבייב לראש הממשלה כי "משלחת זו מגיעה דווקא בימים אלו, על מנת לשדר לעולם כולו שדווקא כעת זהו הזמן להגיע ולבקר בארץ ישראל, המקום הכי בטוח בעולם".

הרב הראשי הגר"ב לאזאר הוסיף: "באנו בשעה קשה זו לחזק את העם היושב בארץ הקודש. כל יהדות רוסיה מתפללת לשלומכם ובאנו לספר לכם על כך ולחזק את ידיכם".

המשלחת ביקרה בימים האחרונים במקומות הקדושים ונשאה בהם תפילה. בין היתר ביקרה המשלחת בקבר רחל ליד בית לחם, במערת המכפלה בחברון ובכותל המערבי. כמו כן, במסגרת ביקורם, פגשו חברי המשלחת חיילים העוסקים בהרגעת הפרות הסדר וחזקו את ידיהם. על המשלחת נמנו חמישים רבני ערים מכל רחבי רוסיה, מנהיגים וראשי קהילות וכן אנשי עסקים.

חברי המשלחת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום (צילומים: חיים צח, לע"מ, ויחזקאל איטקין)

ראש הממשלה הודה לחברי המשלחת על ביקורם ואמר: "לב לבייב, העבודה שאתה עושה לחיזוק הזהות היהודית, המורשת שלנו, הזיקה לישראל, חינוך יהודי, היא חשובה מאד. אני רוצה גם להודות למיכאל מירילשווילי שהצטרף למאמצים אלה ולכולכם בראשות רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר".

בהקשר למצב הביטחוני אמר ראש הממשלה כי "המאבק אינו על גבול פוליטי כזה או אחר, כפי שאומרים כמה מידידינו התמימים וכפי שאומרים אויבינו. זה אינו נכון. הוא לא על טריטוריה, הוא לא התנחלויות, הוא על גבול, הוא לא על המאבק שלהם לקבל מדינה – הוא על שלילת המדינה שלנו, שלילת ריבונות יהודית כלשהי בכל חלק של ארץ ישראל. נקודה. על זה מתחולל המאבק, ולא על שום דבר אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר