הדרמה ברשת 'החינוך העצמאי'

הרב צבי בוימל: "אפסיק לנהל בפועל, אלווה את הבא אחרי"

המנכ"ל בפועל של 'החינוך העצמאי', הרב צבי בוימל, הפתיע כשהחליט לפרוש מתפקידו. ל'יתד נאמן' הוא מסביר את הצעד הדרמטי בעקבותיו מונה הרב אליעזר סורוצקין לתפקיד המנכ"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב צבי בוימל אצל מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן ביום חמישי (צילום: באדיבות המצלם)

הדרמה ברשת 'החינוך העצמאי': אמש (ראשון) חשף "כיכר השבת" כי מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן החליט על חילופי גברי ומינויו של הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל 'לב לאחים', למנכ"ל קבוע ברשת 'החינוך העצמאי' זאת לאחר שהמנהל הוותיק הרב צבי בוימל הודיע על התפטרותו.

מהיום ואילך יקבל הרב סורוצקין את השליטה ברשת החינוך הגדולה ביותר במגזר החרדי הכוללת מאות מוסדות חינוך בריכוזים החרדים ובערי הפריפריה לצד אלפי מורים ומורות ורבבות תלמידים.

למהלך אף עשויות להיות השפעות פוליטיות וציבוריות מרחיקות לכת שכן מרן ראש הישיבה מייעד את יעקב אשר לכהונה נוספת כחבר כנסת וכעת לכאורה נסללה הדרך באופן סופי לביצוע החילופים בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' ו'אגודת ישראל'.

הבוקר, בעיתון "יתד נאמן", מקדיש בטאון תנועת "דגל התורה" את אוזן העמוד הראשון להתפטרותו הדרמטית של הרב בוימל המודיע כי החליט לפרוש מניהול החינוך העצמאי.

העיתון מדגיש כי בעקבות כך הורו גדולי ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי להנהלת החינוך העצמאי למנות את הרב אליעזר סורוצקין לתפקיד מנכ"ל החינוך העצמאי.

'יתד נאמן' מקדיש בנוסף כתבת רוחב של העורך הרב ישראל פרידמן לפעילותו רבת השנים של הרב בוימל למען 'החינוך העצמאי' וחינוך דורות ליהדות ויראת שמיים, כאשר הוא מציין כי "נדיר ביותר ואולי מעולם לא היה, שעסקן בכיר ומצליח חליט באמצע העשייה הברוכה, לפרוש ולעבור למשימות הבאות", ומדגיש כי הרב בוימל "מפגין אמונה חזקה בצדקת ההחלטה שקיבל".

המנכ"ל הנכנס הרב אליעזר סורוצקין (צילום: ארכיון 'כיכר השבת')

הרב בוימל עצמו מציין כי זהו בדיוק הזמן הנכון לפרוש לאחר שלדבריו המערכת של החינוך העצמאי הגיעה ליציבות וחושף כי כבר לפני כחצי שנה ביקש לפרוש אולם מרן מיאן לאפשר לו לעשות זאת משום פתיחת שנת הלימודים הדורשת נסיון והכרת המערכת. "חייבים לפתוח את שנת הלימודים ללא הפרעות וללא טלטלות, אולי לאחר החגים", השיב אז מרן ראש הישיבה לרב בוימל, וכעת, "אחרי החגים" הגיע.

הרב בוימל עצמו מבהיר כי "אפסיק לנהל בפועל, אך אשאר במערכת כדי ללוות מנסיוני את הבא אחרי, ולעשות הכל כדי שהמערכת תפרח ותתפתח".

בכתבה מגולל הרב פרידמן את מסכת חייו של הרב בוימל בעסקנות החרדית, החל מקבלת העול הכספי של הכולל ברחובות לפני 34 שנים, כשהוא מציין כי "הכולל בנה את רחובות התורתית", ולאחר מכן מינויו ליו"ר סניף 'דגל התורה' ברחובות ולחבר המזכירות הארצית של התנועה, במסגרתה הוא פועל עד היום.

בהמשך הוא נקרא אל מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל שהטיל עליו את הקמת ארגון "תודעה", כאשר הרב בוימל מלווה באופן אישי את הקמת רשת שיעורי תורה בכל רחבי הארץ.

התחנה הבאה הייתה קרן "נתיבות משה", כשהוטל עליו, בתענית אסתר תשנ"ח, להיות נציגו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בהקמת הקרן, כאשר כיום מונה הרשת שבניהולו 15 בתי ספר ברחבי הארץ.

לאחר פטירת הרב מאיר לוריא ז"ל, מציין הרב פרידמן ב'יתד', עבר החינוך העצמאי טלטלה עזה. "עם השינויים בהנהלת החינוך העצמאי, אך טבעי היה שמרנן ורבנן ראו ברב בוימל שכבר רכש ניסיון בבנין מערכות חינוך, את המועמד המוביל שעליו יוטל לייצב את הספינה שהיטלטלה ברוחות הזעף של אותה תקופה", כותב הרב פרידמן.

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (צילום: באדיבות המצלם)

ב'יתד' מודגש כי בכהונתו הוקמו מערכות פיקוח, הוכנסו עשרות מנהלים חדשים, נבנו עשרות מבנים ומאות כיתות ועשרות בתי ספר חדשים נפתחו כאשר למרות הקשיים וההתנכלויות מצד משרדי הממשלה לא נסגר אף לא בית ספר אחד.

בהמשך מתאר הרב פרידמן את שנות כהונתו של הרב בוימל כמנכ"ל בפועל כ"תקופה קשה" לאור שלטון הפקידים במשרד החינוך ולאחר מכן תקופת שלטונה של 'ממשלת הזדון', כאשר הרב בוימל "עמד בפרץ וניהל את המשבר במסירות ותבונה".

הרב בוימל מספר כי "מה שהחזיק אותי באותם ימים רעים היתה עצתו וברכתו של מרן ראש הישיבה שליט"א. ארשת קורת הרוח שעלתה על פניו בכל פעם שנתבטלה גזירה, הפיחה בי רוח חיים מחודשת".

לדבריו, הרשת מונה כיום 240 בתי ספר, 300 מבנים שנמצאים ב-71 רשויות מקומיות, בהם לומדים כמאה אלף תלמידים ו-8,000 עובדי הוראה. "כל פתיחת שנה היא בנין רב קומות", הוא אומר, "עבורי היו אלה שנים של עבודה קשה ושוחקת, שנים של בניין ויצירה".

באשר להחלטתו לפרוש מניהול המערכת, מסביר הרב בוימל: "זה בדיוק הזמן. המערכת של החינוך העצמאי הגיעה ליציבות. גם הסיטואציה הפוליטית תומכת. ממשלת הזדון רדה לטמיונות ההסטוריה ועמה בטלו גזרותיה. שנת הלימודים נפתחה כסדרה. בעוד מספר חודשים יחל כבר הרישום ודווקא עכשיו זו תקופה של רוגע".

"לפני חצי שנה", חושף הרב בוימל, "פניתי למרן ראש הישיבה שליט"א ובקשתי ממנו להשתחרר מהשליחות ולסים את תקופת כהונתי רבת השנים. מרן שליט"א סרב ואמר לי שאינני יכול לעזוב לפני פתיחת שנת הלימודים שדורשת נסיון והכרה מעמיקה של המערכת. הנה, החגים חלפו, וביום חמישי האחרון שבתי למעונו ובקשתיו לסיים את כהונתי. הפעם קבלתי את מבוקשי".

הרב צבי בוימל ביום חמישי האחרון אצל מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: באדיבות המצלם)

"עכשיו כשהתפקיד מצריך לתחזק את המערכת הקיימת, אני מבקש לעבור לתחומים חדשים של בנייה. אני ממשיך בכל משימותי האחרות במסגרת 'נתיבות משה' ובמפעל הצהרונים וכמובן בכולל האברכים ברחובות שפתח סניף חדש לאברכים צעירים ועוב רלאתגר הבא של בניין, לשליחות הבאה", אומר הרב בוימל.

הרב בוימל שב ומבהיר כי "אני מפסיק לנהל בפועל, אבל אמשיך ללוות את הבא אחרי ולתרום מנסיוני לטפל בבעיות אדמיניסטרציה שיש להסדיר כדי שהמערכת תמשיך להתפח ותפרח".

הרב פרידמן מסיים את הכתבה: "האיש שסיפור חייו שזור בתולדותיה של 'דגל התורה' ומפעליה, מודיע לכלל ישראל על סיום תפקידו ויוצא לדרך חדשה. בהצלחה, איש אמיץ, ישר דרך, הגון ושליח נאמן. דרך צלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר