טרור בבאר שבע

סמל עומרי לוי הי"ד נרצח; נתין זר שנחשד כמחבל מת מפצעיו

הותר לפרסום כי החייל שנרצח בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע הוא סמל עומרי לוי הי"ד, בן 19 משדי חמד. בבית החולים 'סורוקה' נפטר מפצעיו התושב הזר שנחשד כמחבל ונורה בשוגג (חדשות)

המחבל לאחר שחוסל (צילום: Meir Even Haim/Flash90)

שני הרוגים בפיגוע בבאר שבע: הותר לפרסום כי החייל שנרצח בפיגוע אמש (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע הוא סמל עומרי לוי הי"ד, בן 19 משדי חמד. בבית החולים מת מפצעיו האזרח האריתראי שנחשד כמחבל ונורה בידי מאבטח.

דובר צה"ל עדכן כי רב-טוראי עומרי לוי הי"ד הועלה לדרגת סמל לאחר מותו.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "במהלך הפיגוע שפרטיו עדיין נחקרים ומצויים תחת צו איסור פרסום, נהרג חייל צה"ל ונפצעו ארבעה חיילים כאשר אחד מהם באורח קשה ושלושה באורח קל. כמו כן, נפצעו מספר אזרחים נוספים ואנשי כוחות הביטחון".

מבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע נמסר כי התושב הזר שפונה במצב קשה לסורוקה וסבל מפצעי ירי נפטר הלילה מפצעיו, בכך מניין ההרוגים בפיגוע עולה לשניים.

צפו: רגעי האימה בתחנה המרכזית בבאר שבע (צילום: מצלמות אבטחה)

עוד נמסר מבית החולים כי 26 נפגעים שפונו לבית החולים טופלו ושחררו, שלושה פצועים מנותחים כעת ומצב של שניים מהם - קשה.

פצוע אחד מוגדר במצב קשה מאוד ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. פצוע נוסף מאושפז במחלקה כירורגית להשגחה. יתר הפצועים מטופלים בחדר המיון.

הפיגוע הרצחני אירע לאחר השעה 19:00 בערב, כאשר מחבל ערבי נכנס לתחנה מרכזית בבאר שבע, חטף נשק מחייל וירה לכל עבר.

נתין זר נורה בשוגג על ידי קב"ט התחנה לאחר שחשד בו כי הוא מחבל אך מאוחר יותר התברר כי הוא לא היה מעורב בפיגוע. לאחר הירי, הותקף הנתין הזר על ידי עוברי אורח שחשדו בו כגי ביצע את הפיגוע והוא פונה במצב קשה לבית החולים שם כאמור מת מפצעיו.

המחבל הערבי הצליח לברוח מחוץ לתחנה שם ניהל קרב יריות עם שוטרים ושוטרי יס"מ שהוזעקו למקום, במהלך קרב היריות המחבל חוסל וחמישה שוטרים נפצעו.

אל בית החולים פונו 12 נפגעים - החייל שהגיע ללא רוח חיים, שניים במצב קשה מאוד - אחד מהם הנתין הזר שמת מפצעיו, שניים במצב קשה והיצר במצב בינוני וקל. עוד 23 נפגעי חרדה הגיעו אף הם לבית החולים.

שוטרים בזירת הפיגוע (צילום: Meir Even Haim/Flash90)

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי, סיפר כי בתיקו של המחבל נמצאו אקדח, תחמושת וסכין. באשר לתקיפת הנתין הזר, אמר ניצב הלוי כי כוחות ביטחון "זיהו מישהו שנראה חשוד וירו בו, אך לאחר מכן התברר שהוא תושב המקום, נתין זר. אני לא נכנס כרגע למחדל הטעות בזיהוי, אנחנו מטבע הדברים נבדוק, נתחקר. גם כאן אם יהיו לקחים אנחנו נפיק אותם".

מפקד מרחב נגב, תת ניצב אמנון אלקלעי, אמר כי "כרגע אנחנו בודקים את העובדות גם לגבי הנתין הזר ובכלל על כל האירוע. כולל יחד עם השותפים שלנו בעניין הזה. אנחנו סורקים אחרי כל מה שקשור בבאר שבע, שעושים את כל התרגולת שקיימת בעניין הזה בכדי לסרוק את כל הגזרה ולוודא שכל הגזרה שקטה. אנחנו יודעים בוודאות על מחבל אחד. כל האחרים, שותפים, אנחנו בודקים את זה בכדי לברר את הדברים עד תומם. אחד זה ודאי".

"אני עדיין לא יודע איך הוא נכנס, הדבר הזה יעבור בדיקה, יש כאן אבטחה אזרחית שמתנהלת, אנחנו נבדוק את זה כמובן, באופן טבעי גם נתחקר את זה כדי להפיק לקחים", הוסיף ניצב אלקלעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר