"חלוקת ירושלים"

אחרי דיון סוער בקבינט: לא תמשך הצבת החומה בירושלים

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש והשרים זעמו על הצבת החומה בשכונת ג'בל מוכאבר בבירה, כשלדבריהם מדובר בחלוקת העיר ובפרס לטרור. נתניהו הודיע כי לא יימשך פילוט הצבת החומה (ארץ)

החומה בג'בל מוכאבר (צילום: גיל יוחנן -ynet)

ובליבה חומה: אחרי הצבת החומה אתמול, בין שכונת ג'בל מוכאבר לארמון הנציב במזרח ירושלים, שרים בקבינט וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביעו זעם על המהלך.

לדברי השרים, מדובר ב"חלוקת ירושלים" ובנזק תדמיתי. השרים זעמו על כך שלא עודכנו על המהלך.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הסביר כי גם איתו לא תואמה הצבת החומה, וכי מדובר במימוש החלטת קבינט מלפני כחודש, עוד לפני פרוץ גל הטרור בכדי למנוע השלכת בקבוקי תבערה, והדבר נעשה בהחלטת המשטרה ועיריית ירושלים.

שר התחבורה ישראל כץ אמר: "החומה שהוצבה מול בתי ארמון הנציב מחלקת את ירושלים ומצטיירת כהישג ופרס לטרור. היא גם לא תביא בטחון ויש להסיר אותה לאלתר. צריך להגן על בתי ארמון הנציב באמצעות פעילות התקפית יזומה כנגד תשתיות הטרור וההסתה בג׳בל מוכבר ולא באמצעות בניית חומות והתבצרות בארמון הנציב - יש כאן תקדים מסוכן. הקבינט לא החליט מעולם על הצבת חומות בלב ירושלים".

הוא דרש מראש הממשלה למצא פיתרונות אחרים למצב, כמו הצבת כוחות וצלפים על הגגות בג'בל מוכבר. לעמדתו הצטרפו גם השרים נפתלי בנט וזאב אלקין. גם שר הביטחון משה בוגי יעלון הביע הסתייגות מהחומה.

מנגד שר האוצר משה כחלון, הביע עמדה שונה: "עם כל הכבוד, אם אפשר להגן טוב יותר על השוטרים או על האזרחים - זה לא קובע את הגבולות של ירושלים. זה שטויות. הגבולות של ירושלים יקבעו בהצבעות בכנסת". הוא עקץ, "גם בהתנתקות מה שקבע זה ההצבעות בכנסת ולא דבר כזה או אחר".

בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי מדובר בהחלטת המשטרה שהוסמכה לכך, אך יחד עם זאת נתניהו הודיע כי הפיילוט לא יימשך.

דובר המשטרה מסר בהתייחס להצבת החומה: "בעקבות גל הפיגועים והאלימות שבו נעשה שימוש באמצעים מסכני חיים דוגמת יידוי בקבוקי תבערה ואבנים נגד אזרחים תמימים ושוטרים", המשטרה הייתה חייבת "להרחיב את מגוון האמצעים המבצעי נגד המפגעים, במטרה להגן על שלום הציבור ולהשיב את הביטחון והשקט. לפיכך הוחלט על הצבת מחסום משטרתי נייד זמני בשכונת ג'בל מוכבר".

הדובר הבהיר כי המחסומים הוצבו "בהתאם להערכות המבצעיות שנעשו במשטרת ישראל ומטרתם למנוע זריקת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקין ויידוי אבנים לעבר כלי רכב שנעים בכביש ולעבר בתים. המחסום נייד ויוזז על פי צרכים מבצעיים, נותן מענה לאיומים המיידים שמתקיימים במוקדים אלו במטרה לשלוט על הפורעים המגיעים מהוואדיות ובין הסמטאות לעבר הכביש ובתי השכונה בארמון הנציב". הוא ציין כי הכבישים ודרכי הגישה בין השכונות יישארו פתוחים כפי שהם כיום.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לא מדובר בחומה היקפית, אלא בהצבה זמנית של מכשול על-ידי המשטרה, בקטע שבין ארמון הנציב לג'בל מוכבר שבו יש היסטוריה של זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על בתי יהודים וכלי רכב בכדי למנוע פגיעות בנפש וברכוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר