הותר לפרסום

המחבל בבאר שבע: בדואי בן 21 תושב חורה

המחבל שביצע אמש את פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, הוא מוהנד אלעקובי בן 21 בדואי תושב חורה. במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון את קרוב משפחתו בחשד שסייע לו (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת הפיגוע, אמש (צילום: מתוך ynet ודוברות שב"כ)

הותר לפרסום: המחבל שביצע אמש (ראשון) את פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, הוא מוהנד אלעקובי בן 21 בדואי תושב פזורת חורה. במקביל נעצר חשוד בסיוע למחבל.

במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון בהם המשטרה ושירות ביטחון כללי, את קרוב משפחתו של המחבל בחשד שסייע לו להוציא אל הפועל את הפיגוע הרצחני.

הפיגוע הרצחני אירע לאחר השעה 19:00 בערב, כאשר מחבל ערבי נכנס לתחנה מרכזית בבאר שבע, חטף נשק מחייל וירה לכל עבר. לאחר שהצליח לפצוע שבעה ולהרוג חייל, הצליחו שוטרים לנטרלו.

המחבל מוהנד אלעקובי (צילום: דוברות שב"כ)

בפיגוע נהרג סמל עומרי לוי הי"ד, בן 19 משדי חמד. בבית החולים 'סורוקה' נפטר מפצעיו התושב הזר שנחשד כמחבל ונורה בשוגג.

מדובר במחבל הבדואי הראשון - מה שיאתגר את כוחות הביטחון מחשש לפיגועים דומים.

בעקבות כך, מפקד מחוז הדרום ניצב יורם הלוי, שוחח הבוקר עם ראשי העדה הבדואית ואמר: ״בישובי הדרום נשמר בכבוד הדו קיום בין האזרחים היהודים לאזרחים הבדואים, המתגוררים זה לצד זה. מיטב בני המגזר משרתים בצה״ל ובמשטרה ומסייעים לנו בשמירה על ביטחון המדינה. אסור להשליך מהתנהגות קיצונית של אדם יחיד על מגזר שלם אליו הוא משתייך, את דו הקיום בישובי הנגב יש לשמר מכל משמר, זהו נכס אסטרטגי בחברה רב תרבותית כשלנו״.

ההנהגה הבדואית הוקיעה את אירועי האלימות והטרור ורואה בבני קהילתם אשר מעורבים באירועים, כמי שעושים מעשה אסור, פסול ואף מזיק.

בנוסף עדכן הלוי על פעילות המשטרה: ״כוחות משטרה גדולים הפרוסים בכל רחבי המחוז הדרומי ימשיכו בסיכול פעולות טרור ונטרול מפגעים בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם. בפיגוע שאירע אמש בבאר שבע, כמו גם בפיגועים רבים שהתרחשו ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, הוכח שוב כי ערנותם של אזרחים ותגובתם המהירה והנחושה של השוטרים מצילה חיים ומצמצת את היקף הפגיעה בנפש״.

הלוי קרא לציבור לגלות ערנות אך לא לקחת את החוק לידים, "קיים שתוף פעולה אפקטיבי וחיוני בין האזרחים למשטרה. שיתוף פעולה זה הוכיח את עצמו לא אחת והציל חיי אדם רבים״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר