הנס של לומדי התורה

כך ניצלו אנשי עסקים בשכונה היוקרתית מפיגוע רצחני • צפו

אנשי עסקים מחו"ל שעלו לארץ ומשתתפים מדי יום בשיעורו של הרב מנשה רייזמן בשכונת מנחת יצחק בירושלים ניצלו, לדבריו, מפיגוע רצחני בזכות נסיעתו לחו"ל למסירת שיעור תורה (אקטאליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב רייזמן על רקע הפיגוע (צילום תמונה: הדס פרוש - פלאש 90; צילומסך)

הנס של לומדי התורה: אחד השיעורים המפרסמים בירושלים לבעלי בתים המתקיים מידי יום הינו שיעורו של הגאון רבי מנשה רייזמן בו משתתפים מידי יום עשרות לומדים המקדישים חלק מיומם ללימוד תורה.

השיעור מתקיים בבית המדרש "בית יהושע" ברחוב מנחת יצחק בירושלים בו מרבית המשתתפים הם אנשי עסקים מחו"ל, עשירים שעלו ארצה ומתגוררים בשכונות 'מנחת יצחק' ו'גני גאולה', שהגיעו להתגורר בישראל ומקדישים את עיתותיהם לעסוק בתורה.

שיעורו של הרב רייזמן, מחשובי רבני חסידות בעלזא, עשה לו שם של ממש בעולם היהודי ורבים מזמינים את הרב גם מחו"ל לתת דרשות מפעם לפעם.

השבוע חשף הרב רייזמן למשתתפי שיעורו במהלך הדרשה את הנס המיוחד לו זכו כולם בזכות לימוד התורה.

לדבריו, המחבל הדורס שביצע את הפיגוע הנורא בשכונת גאולה בירושלים, בו נרצח הקדוש רבי שעייה קרישבסקי הי"ד, תיכנן קודם לכן לבצע זאת מחוץ לשיעורו כאשר לטענתו מצלמות האבטחה אף מוכיחות ששהה במקום בימים שלפני כן בכדי לבצע שם את הרצח הנורא.

צפו: הרב רייזמן חושף את הנס הגדול

אולם בשל העובדה שבדיוק באותו יום הוזמן הרב רייזמן למסור שיעור בבית הכנסת בבלגיה, ניצל הציבור הגדול משתתפי השיעור הקבוע והמחבל המשיך ליעד הבא.

"במהלך הקיץ הזמין אותי הרב שפיגל תושב אנטוורפן שבבלגיה למסור שיעור בחודש אלול בעיר. ניסיתי להתחמק אולם מכיוון שיהודי זה מכיר אותי היטב ואף נמנה על משתתפי השיעור כאשר הוא שוהה לחופשה בישראל לא יכולתי לסרב ונעתרתי לבקשתו להגיע למסור זאת בחודש חשוון עם תחילת זמן החורף", מספר הרב ריייזמן.

לדבריו: "לפני כשבועיים ביקשתי שוב לבטל אולם הרב שפיגל 'לחץ' עליי להגיע והודיע שכבר פרסם את דבר השיעור ברחובות אנטוורפן וכי הקהל כבר ממתין בכליון עיניים".

"בזכות העובדה הזאת ניצלו כל משתתפי השיעור הקבוע", ממשיך הרב רייזמן לספר את הנס הגדול, "הערבי הגיע עם רכבו לאזור בית הכנסת בשכונת גני גאולה בו נמסר השיעור אולם כשגילה שהמקום ריק המשיך לדרכו לרחוב מלכי ישראל שם ביצע את זממו ודרס ודקר את הרב ישעיה קרישבסקי ודקר את שני היהודים הנוספים".

"מדובר בהשגחה פרטית של ממש", התרגש הרב רייזמן, "אילולא הרב שפיגל לא היה מתעקש שאסע לאנטוורפן בדיוק באותו יום הרי שחלילה האסון היה יכול להיות גרוע יותר".

"זכות לימוד התורה הצילה את הרבים", גולל הרב רייזמן את סיפור הנס המפעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר