צה"ל עצר את בכיר החמאס חסן יוסף והרס בית מחבל בחברון

בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בעיירה ביתוניא, נעצר בכיר החמאס ביו"ש חסן יוסף. לפנות בוקר הרס צה"ל בחברון את בית המחבל שרצח לפני כשנה את דליה למקוס הי"ד (חדשות)

הנרצחת דליה למקוס על רקע זירת הפיגוע (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בעיירה ביתוניא, דרום מערבית לרמאללה, נעצר הלילה (שני) בכיר בארגון החמאס חסן יוסף.

חסן יוסף בן ה-60 הוא תושב רמאללה ונחשב לבכיר בארגון החמאס באזור יהודה ושומרון.

דובר צה"ל מציין כי יוסף "מעורב בפעילות אינטנסיבית להסתה לטרור, נעצר ונכלא מספר פעמים בעבר ומהווה גורם מתסיס לאלימות ומאבק בישראל בקרב הציבור הפלסטיני".

בשבוע האחרון הרבה יוסף להתראיין בכלי התקשורת וקרא להמשיך באינתיפאדה החדשה.

את מעצר המבוקש ביצעו כוחות מגדוד "הרעם" של חיל "התותחנים" וכוחות מהחטיבה המרחבית "בנימין" בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי.

לאחר מעצרו הועבר המבוקש חסן יוסף לחקירת כוחות הביטחון.

דובר צה"ל מוסיף כי "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לנקוט באמצעים המתאימים על מנת לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ולפעול נגד ארגוני הטרור באזור יהודה ושומרון".

כמו כן, לפנות בוקר הרסו כוחות הנדסה של צה"ל בחברון את ביתו של המחבל מאהר חמדי אל-השלמון שרצח לפני כשנה את דליה למקוס הי"ד בפיגוע דריסה בצומת אלון שבות ופצע שניים נוספים.

המחבל הגיע לצומת אלון שבות, פגע ברכבו בדליה למקוס הי"ד, יצא המרכב ודקר אותה מספר פעמים עם סכין. שני עוברי אורח שניסו לסייע לה נפצעו גם הם. המחבל נוטרל על ידי מאבטח אזרחי, כוח צה"ל עצר את המחבל והעניק לנפגעים טיפול ראשוני.

דובר צה"ל מסר כי ההריסה בוצעה בהתאם להנחיית שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. "הריסת הבית בוצעה כחלק מהלחימה המתמשכת בטרור ומהווה מסר ברור ומרתיע כי למעורבות בטרור יש מחיר".

עוד נמסר כי "צה"ל, בשיתוף פעולה עם גופי הביטחון, ימשיך לפעול בהתאם להנחיות הדרג המדיני ויפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותו בהתאם לחוק על מנת להעניק ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר