ניסיון הרגעה

היום: מזכ"ל האו"ם באן קי מון יגיע לביקור פתע בישראל

מזכ"ל האו"ם באן קי מון יגיע היום לביקור פתע מהיר בישראל, ויפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. אמש פרסם סרטון הפונה לשני הצדדים ומבקש להרגיע ההסלמה (מדיני)

באן ונתניהו בתחילת החודש באו"ם (צילום: אבי אוחיון - לע"מ)

מנסה להרגיע: מזכ"ל האו"ם באן קי מון, יגיע היום (שלישי), לביקור פתע מהיר בישראל, בעקבות גל אירועי הטרור בשבועיים האחרונים.

באן יפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. את פניו יקבל שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שיכנס רשמית לתפקידו ביום רביעי.

אמש פרם באן סרטון, בו פנה לשני הצדדים וביקש להרגיע את המצב, בסרטון שנפתח באמירת "שלום" ו"סאלאם עלייכום", מבקש באן מהצעירים הפלסטינים: לתעל את האנרגיות לפתרון פוליטי ולא לאלימות.

"אני מפוחד כשאני רואה צעירים, ילדים, לוקחים כלי נשק במטרה להרוג. שיהיה ברור: אלימות רק תפגע בלגיטימיות של השאיפה הפלסטינית למדינה והכמיהה של ישראל לביטחון. אני מבין את התסכול שלכם, אני יודע שהתקווה שלכם למדינה התנפצה אינספור פעמים. אתם זועמים על המשך הכיבוש והרחבת ההתנחלויות. רבים מכם מאוכזבים מהמנהיגים שלכם ומאתנו הקהילה הבינלאומית בגלל חוסר יכולתנו לסיים את הכיבוש הזה", דברי המזכ"ל לפלסטינים.

הוא פנה גם לציבור הישראלי, קרא למנהיגי המדינה לקחת אחריות על הרחבת ההתנחלויות, ואמר:. "אני מבין גם את הכעס שחשים ישראלים רבים כשילדים פוחדים ללכת לבית ספר, כשכל אחד ברחוב הוא קורבן פוטנציאלי. הזכות שלכם לביטחון היא בעדיפות מיידית. אבל חומות, נקודות ביקורת, תגובה קשה של כוחות הביטחון והרס בתים, לא יכולים לקיים את השלום והביטחון שאתם זקוקים להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר