פרסום ראשון

ראש עיריית קרית מוצקין דחה סגירת מקווה חב"ד

ראש העיר קריית מוצקין החליט לדחות בשבוע את סגירת המקווה של חסידות חב"ד בעיר, בכדי לאפשר ניסיון נוסף להכשיר את המקום, זאת לאחר הפגנות ומחאות מצד הקהילה ורב העיר (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אורי לנץ - פלאש90)

פרסום ראשון: בעקבות המאבק של חסידי חב"ד, ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי החליט להעניק זמן נוסף להכשיר חוקית את קיום המקווה בעיר.

המאבק החל,בעקבות כוונת העירייה לסגור את מקווה הנשים של החסידות בעיר. לטענתם, ראש העיר הודיע לרב העיר הרב דוד מאיר דרוקמן כי בכוונתו להוציא צו סגירה למקווה מאחר והוא לא עומד בתנאים.

בעקבות כך יצאו חסידי חב"ד למאבק במסגרתו הפגינו ברחובות העיר ובמקביל רב העיר המשתייך לחסידות חב"ד יצא להתקפה בתקשורת כנגד ראש העיר.

בעקבות זאת ובשיחה עם רב העיר החליט ראש העיר לתת שבוע נוסף לנסות ולהכשיר את המקווה, לרבות הוצאת רישיון עסק.

רב העיר הרב דוד מאיר דרוקמן אמר ל"כיכר השבת" כי "המקווה קיים כמעט 70 שנה, מעולם לא באו אלינו בבקשה לרישיון עסק. הוא מחפש סיבות מתחת לאדמה כדי לסגור את המקום". הרב הוסיף: "לא ניתן לקעקע את חומות הקדושה בעירנו".

"הוא תולה את טענותיו באופן פורמלי, לא שמעתי על דרישה כזו בכל הארץ. הדרישה הזאת היא להוציא לנו את הנשמה", הוסיף הרב

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "למרות ארכות רבות שניתנו למועצה הדתית להסדיר את רישיון העסק, לא נעשה דבר. מדובר בסכנה לבריאות הציבור ולכן ניתנה הנחייה ליועץ המשפטי בעירייה להוציא צו סגירה למקווה.

"ראש העיר נעתר אתמול לבקשת כבוד הרב אוחנה אשר ביקש לפעול באופן אישי ואפשר לו ארכה של שבוע ימים על מנת לטפל בתיקון כל הליקויים שהובילו לסגירת המקווה.

ראש העיר חיים צורי אמר: "אני תקווה שלאחר תיקון הליקויים, המקווה יהיה ראוי ובטוח לשימוש הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר