ממלא מקום המפכ"ל:

"אנחנו לא יורים בכדי להרוג את המחבלים, רק לנטרל הסכנה"

ניצב בנצי סאו התייחס בתדרוך לגל הטרור, ואמר כי בקרוב יעצרו מאות מתושבי מזרח ירושלים ויחקרו, הבהיר כי מוקדם לדבר על רגיעה בירושלים והצהיר כי ימצה הדין עם המעורבים בלינץ' (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

גל טרור: ממלא מקום המפכ"ל בנצי סאו, שוחח היום עם כתבים והתייחס בהרחבה לגל אירועי הטרור בישראל, ולצעדים שנוקטת המשטרה נגד המחבלים.

סאו אמר: "בשבועיים האחרונים הצלחנו להחזיר את השקט להר הבית, בין היתר, בזכות הרחקת המסיתים". הוא הוסיף כי "יש מגמה חשובה של ירידה משמעותית של זריקות אבנים", וכן פחות הפרות סדר ועימותים, "זה פועל יוצא של מאמצי ההידברות עם המנהיגות המקומית והקהילתית", הסביר.

סאו התייחס לרגיעה היחסית בימים האחרונים באזור ירושלים ואמר: "מוקדם מדי להצביע על מגמה. מוקדם להצביע על שינוי. אנחנו כן נוקטים רצף של הרבה פעולות. מוקדם מדי להתנבא שאנחנו בתפנית ושינוי. אני כן חושב שהתמדה שלנו לאורך זמן תייצר את ההרתעה, כולל כתבי אישום והריסת בתים. יש לנו עוד כמה בתי מחבלים שנמצאים בתהליך. אני מעריך שתוך ימים ספורים נבצע הריסות של בתי מחבלים. עדיין מוקדם להצביע על שינוי ואני חושב שזה מה שיקרה".

מ"מ המפכ"ל פירט את פעולות המשטרה במלחמה נגד הטרור: "במהלך השבוע הקרוב ייעצרו מאות מתושבי מזרח ירושלים בחשד למעורבות בהפרות סדר והשלכת אבנים ובקבוקי תבערה".

הוא הוסיף כי "החל מהבוקר הוספנו למחוז ירושלים שישה צוותי חקירה מיוחדים. לקחנו בכל מחוז ממשטרת ישראל סגן ניצב והעלינו לירושלים שישה צוותי חקירה מיוחדים בתיאום עם שב"כ ומחלק המיעוטים של ימ"ר ירושלים".

"יש שלושה אנשים שהתבטאו ברשתות החברתיות ונמצאים במעצר מנהלי, ועוד עשרה חשודים, תושבי מזרח ירושלים ואזרחי מדינת ישראל מאזור הצפון, שנמצאים בתהליך בחינה בפרקליטות", סיפר סאו.

סאו ציין גם כי 300 חיילים מיחידות מיוחדות ויחידות ללוחמה בטרור מאבטחות תחבורה ציבורית, "בהמשך יושלם מהלך שבמסגרתו 900 מאבטחים נוספים יוצבו בתחבורה הציבורית", אמר סאו.

בנוסף התייחס מ"מ המפכ"ל ללינץ' באזרח האריתראי הפטום זרהום, שבוצע בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, ואמר: "היכן שנגיע למסקנה שיש חשדות נגד אזרחים ישראלים שלקחו את החוק לידיים נמצה עמם את הדין", אמר. "ברור לי שהציבור חי במציאות של הרבה מאוד מתח, אבל יש קווים ברורים ולאף אחד לאזרחי מדינת ישראל אין אישור ואסור ליטול את החוק לידיים. לא נאפשר פגיעה בבני מיעוטים ובעצורים".

בהתייחסו להוראות הפתיחה באש וניטרול המחבלים אמר: "הוראות הפתיחה באש במשטרת ישראל לא השתנו. הן בהתאם לחוק ורוח החוק. חובתו של כל שוטר וסמכותו לעמוד ולהגן על חיי אזרחים וחייו שלו. אנחנו מדברים כל הזמן בתדריכים על נטרול הסכנה, אנחנו לא מדברים על ירי לשם הרג, אלא על נטרול הסכנה". הוא הדגיש כי "אין הנחיות לאצבע קלה על ההדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר