באנו לעזור

מה באמת קורה לאוכל במיקרוגל? 7 מיתוסים על בישול

רמז: אם תוסיפו מלח למי הפסטה, הם לא ירתחו מהר יותר, ועוד שישה מיתוסים שאנחנו אוהבים לאמץ במטבח, אך למעשה אין להם כל בסיס. אה, ואת ארוחת הצהריים אתם יכולים לחמם במיקרוגל ללא חשש (מדריך, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
בשר. צריבה היא הדרך הבטוחה להשגת נתח זהוב ומקורמל (צילום: shutterstock)

חזרתם הביתה רעבים, אבל אין לכם כוח להשקיע בארוחת מופת. במקרר נותרו לכם שאריות ירקות מאודים, אבל חימום במיקרוגל יכחיד כל ערך תזונתי, נכון? אז זהו, שממש לא. הנה 7 מיתוסים שאנחנו אוהבים לאמץ במטבח, אך למעשה אין להם כל בסיס:

מיתוס: המלחת מי הפסטה עוזרת להם לרתוח מהר יותר

האמת: לא, מצטערים. למעשה, תוספת מלח מרחיקה את נקודת הרתיחה של המים, מה שהופך את הרתיחה לאיטית יותר. המלחת המים אולי לא תסייע לארוחת הערב להופיע מהר יותר על השולחן, אך זוהי תוספת חשובה שמשפרת משמעותית את טעם האוכל ועדיף שלא תדלגו עליה.

מיתוס: אתם צריכים כמות מאסיבית של מים לבישול הפסטה

האמת: כל עוד כל הפסטה מכוסה במים, הצפיפות לא צריכה להיות בעיה, ואין צורך להכביר בנוזלים.
>> הנה, הווידאו הזה מוכיח זאת היטב.

מיתוס: האלכוהול מתאדה בתהליך הבישול

האמת: כן, זה יכול להיות נכון, רק שכדי שזה יקרה, תצטרכו להשהות את התבשיל על האש למשך 3 שעות. אז אולי כדאי לשמור את הפסטה ברוטב רוזה-וודקה לארוחות נטולות ילדים.

מיתוס: צריבת הבשר מאבדת לחות מהנתח

האמת: למעשה, ההפך הוא נכון. צריבת בשר אמנם עלולה לגרום לאיבוד לחות, אבל זו עדיין הדרך הטובה ביותר להשיג נתח זהוב, בגוון קרמל עסיסי.

מיתוס: חימום במיקרוגל מכחיד ערכים תזונתיים במזון

האמת: זה מהיר, זה קל וזה לגמרי בסדר. תראו, כל שיטת חימום פוגעת באחוזים מסוימים של רכיבים תזונתיים. ולמעשה, המיקרוגל גורם לפגיעה המינימלית ביותר, כיוון שהוא מבצע את הפעולה עם חום נמוך יותר ובמשך זמן קצר יותר, מאשר שיטות חימום אחרות.

מיתוס: המזון צריך להיות קר לגמרי לפני שמכניסים אותו למקרר

האמת: לא מדויק. קירור יתר של המזון לטמפרטורת החדר, עלול להוביל להתפתחות חיידקים.

מיתוס: אם נכווית, הנח מיד קרח על מקום הכווייה

האמת: רגע, אל תמהרו. הקרח קר כל כך שהנחתו על הכווייה החמה עלולה לגרום נזק נוסף לעור. עדיף לשטוף את אזור הכווייה תחת ברז מים קרירים-פושרים (לא קרים!) למשך כמה דקות. לאחר מכן, חבשו את המקום בתחבושת נקייה ותנו לזמן לעשות את שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר