בגלל הטרור

צפויה ירידה דרמטית בכמות העולים לקבר רחל

מנהל קבר רחל טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי אין חשש מלבקר בקבר רחל למרות המצב הביטחוני וקורא לציבור להגיע: "תהיה אבטחה". גורמי צבא: תחול ירידה משמעותית במספר העולים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
קבר רחל (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

טרור ללא הפסקה: אלפים צפויים להגיע במהלך סוף השבוע להילולת רחל אימנו שמקום קבורתה בבית לחם, מקום שהפך בימים אלו באופן טבעי לאחד ממוקדי החיכוך בין פורעים ערבים וכוחות צה"ל. לאור המצב הביטחוני, העריכו גורמי צבא כי תחול ירידה דרמטית בכמות העולים למקום.

במהלך השבועות האחרונים החלו להיערך במשטרה ובצבא לקראת ההילולה השנתית. בתחילת השבוע (ראשון) התקיימה ישיבה בה נכחו מנהל הציון הרב נחמן שחר פיירמן ובכירי צבא ומשטרה שעבדו יחד על התכנית לאבטח את האלפים. בהמשך, תכנית האבטחה אושרה על ידי מפקד המחוז ניצב צ'יקו אדרי.

הילולת רחל אמנו (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

לדברי גורמי הצבא, צפויה ירידה דרמטית במספר המשתתפים בהילולה לעומת מספר המשתתפים בה בשנה שעברה, וזאת בשל חשש של האזרחים מביקור במקומות בעלי מתיחות גבוהה בימים הקשים הללו.

בניגוד לשנים הקודמות, הצבא צפוי להיפרס הפעם מבעוד מועד בתוך בית לחם, מאחורי גדר ההפרדה, ולא לאפשר למשטרה הפלסטינית לאבטח את הצד השני של הגדר. כוחות צה"ל ירחיקו את הערבים מכל תוואי הציון כך שלא יוכלו להשליך בקבוקי תבערה וליידות אבנים.

מנהל הציון. הרב נחמן שחר פיירמן (צילום: ישי כהן)

ההילולה צפויה להימשך מספר ימים: ביום חמישי בערב, ביום שישי עד שעתיים לפני כניסת השבת, במוצאי השבת - שעתיים לאחר צאת השבת וביום ראשון עד שעות הלילה המאוחרות.

הרב נחמן שחר פיירמן, מנהל ציון קבר רחל, טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי אין חשש להגיע למקום. לדבריו, המקום מאובטח על ידי כוחות גדולים של צבא ומשטרה.

(צילום ארכיון: יוסי זמיר, פלאש 90)

פיירמן הביע תרעומת על התקשורת הישראלית שמדווחת על אירועי טרור - זריקת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים - בסמוך לקבר. לדבריו, מדובר באירועים המתרחשים בתוך בית לחם ולא בשטח הציון, וכי הדיווחים הלא מדוייקים לדבריו גורמים לאנשים לחשוש מלהגיע למקום.

"לא רק שאני אומר שהכתבות לא משקפות את המציאות. היה איזה עיתון שהעלה כתבה שקרית שהיה צריך להוציא מכאן אנשים בנגמ"ש, עד כמה אפשר לשקר? לא היו דברים מעולם. המהומות מתרחשות בתוך בית לחם מעבר לגדר, הציון עצמו מאובטח, המקום מאוייש בכוחות גדולים מאוד שמאבטחים במשך כל השנה ובוודאי בימי ההילולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר