מצ"ח תחקור חיילים שלא ירו על המחבל מבאר שבע

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת חיילים שלא חתרו למגע בפיגוע הקשה בתחנה המרכזית בבאר שבע אלא ברחו מהמקום. בנוסף, נחקר האם חייל השתתף בלינץ' בתושב האריתראי (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: Meir Even Haim/Flash90)

המשטרה הצבאית החוקרת הודיעה היום (שלישי) כי פתחה בחקירה נגד מספר חיילים זאת בגין התנהלותם בפיגוע הקשה בתחנה המרכזית בבאר שבע. על פי החשד, מספר חיילים חמושים לא חתרו למגע עם המחבל, אלא נמלטו מהמקום.

כמו כן, במצ"ח הודיעו כי יחקרו האם חיילים השתתפו בלינץ' האכזרי בנתין האריתראי שנחשד כמחבל ונורה על ידי כוחות הביטחון. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות כי לפחות חייל אחד בעט בתושב האריתראי לאחר שהיה מוטל על הרצפה כשהוא פצוע באורח קשה.

כזכור, לאחר שהתושב האריתראי נורה על ידי קב"ט הקניון ביצעו בו מספר אזרחים לינץ'. המשטרה כבר פתחה בחקירה פלילית כנגד המעורבים, וכעת כאמור, מצ"ח הודיעה כי היא מצטרפת לחקירה.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס לשני האירועים: "פיגוע הטרור בתחנה המרכזית בבאר שבע ביום ראשון האחרון הוא אירוע חמור ואנו שולחים את תנחומינו למשפחתו של חייל גולני, סמל עומרי לוי ז"ל והחלמה מהירה לפצועים".

אלמוז הוסיף, "במסגרת הפקת הלקחים מהאירוע אנחנו בודקים שני נושאים. הראשון הוא אירוע הריגתו של הבטום זרהום ז"ל. המשטרה הצבאית החוקרת מצטרפת למשטרת ישראל בבדיקת האירוע ובמידה וימצאו חריגות נפתח בחקירה אל מול החשודים. אנו מצרים על מותו ומשתתפים בצער המשפחה.

"השני, התנהגות החיילים ששהו באזור הפיגוע, ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא לחתור למגע ולהסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי. זו הפקודה, זו רוח צה"ל – זה תפקידנו כמגני העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר