הגר"ח נשאל: ניתן לקרוא לילד על שם יהודי שנרצח בפיגוע?

מרן הגר"ח קנייבסקי נשאל אם מומלץ לקרוא לילד על שמו של אדם שנהרג בפיגוע. מה הייתה תשובתו? וגם: מדוע הסטייפלער שימש כסנדק בברית של מרן הגר"ח (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעלון "דברי שיח" מובאות שאלות בענייני לידה וברית מילה שהופנו למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. בין היתר נשאל מרן האם מי שנהרג בפיגוע של מחבלים הוא אדם שמזלו רע, ואין לקרוא לתינוק על שמו. הגר"ח השיב: "אם הוא נהרג צעיר, קודם גיל 50, לא קוראים על שמו - אלא מוסיפים עוד שם".

עוד מובא סיפור על מרן הגר"ח, לפיו כאשר נולד, אמרו הרופאים כי לא ניתן לערוך לו ברית מילה מאחר והוא היה קטן מדי ולא בריא. בעקבות כך, חיכו עד יום השלושים ללידה, וביום פדיון הבן הגיע פתאום רופא ושאל "מדוע לא מלים אותו? אין שום בעיה למול". תוך זמן קצר הובא למקום מוהל וערך את הברית באותו יום של פדיון הבן.

הגר"ח הוסיף וסיפר כי הסנדק היה אביו הסטייפלער, משום שבמעמד היו שלושה רבנים והיה חשש שכל אחד מהם היה נעלב אם לא היו בוחרים בו לסנדק. "אבא פחד ממחלוקת ולכן החליט שהוא יהיה הסנדק".

הגר"ח סיפר עוד כי פעם דפקו בחלון ביתו באמצע הלילה, והוא הלך לבדוק בבהלה מה קרה. האיש שדפק סיפר כי "מדובר בפיקוח נפש", משום שמחר יש ברית לבנו והוא מתקוטט עם אשתו איזה שם לתת לילד, ולכן הגיע לשאול מה לעשות. מרן השיב: "תן את שני השמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר