"תקלה טכנית"

סמינרים מוכרים לא מעניקים לבנות גיליון ציונים ומונעים מהן לימודים אקדמיים

שני סמינרים מוכרים מספקים לבוגרות אישור לימודים, אך זאת מבלי לצרף את גיליון הציונים, מה שמסכל את האפשרות שהבוגרות ילמדו במוסדות אקדמיים. האם מדובר רק בטעות? כל הפרטים (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

האם שני סמינרים מוכרים במגזר החרדי מתנכלים לבוגרות ולא מאפשרים להן לצאת ללימודים אקדמיים? על פי דיווח של העיתונאי יקי אדמקר באתר וואלה! NEWS, ישנם שני סמינרים המספקים לבוגרות מסמך אישור לסיום הלימודים, אך זאת מבלי לספק להן את גיליון הציונים המלא, מה שמסכל את האפשרות שהתלמידות יוכלו לצאת ללימודים אקדמיים.

על פי הדיווח, בימים האחרונים בודקים במשרד החינוך מספר תלונות של תלמידות חרדיות שלא קיבלו את גיליון הציונים ולדבריהן, הסמינרים מונעים זאת מהן בכוונה תחילה בכדי שלא יוכלו לצאת ללימודים אקדמיים.

מדובר בסמינרים "מרכז הכשרה - בית המורה" ו"מרכז הכשרה, סמינר חסידי גור", שעל פי הדיווח, נוקטים במדיניות המשונה בקרב בוגרות מסלול "מורה בכיר" – תעודת הוראה מוסמכת מטעם משרד החינוך. בוגרות הסמינרים שמבקשות להשלים תואר ראשון אינן רשאיות לעשות זאת, בשל היעדר גיליון הציונים שהינו חובה עבור הרשמה.

בעקבות כך, לבוגרות יש זכאות לתואר אקוויוולנטי בלבד, תואר לצורך העלאה בדרגת השכר, אך הוא אינו מאפשר קבלה למוסדות אקדמיים. כאמור, לאחרונה פנו בוגרות של שני הסמינרים למשרד החינוך והתלוננו על כך. על פי הדיווח, הבוגרות התקבלו למכללות בתנאי שיציגו את המסמך החסר בשלב מאוחר יותר.

עו"ד יואב ללום, מעמותת "נוער כהלכה", המייצג את התלמידות שפנו למשרד החינוך, אמר כי "המנהלים עושים כל מה שביכולתם כדי לעכב את הבוגרות מרישום ללימודים אקדמיים וזאת למרות שמדובר במוסדות חרדיים. ככל ולא יתעשתו הסמינרים ויפסיקו את העוול, נאלץ לפנות בעניין לבית המשפט".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לאור פניות שנתקבלו ממספר בוגרות במוסדות החינוך המדוברים המשרד פנה אל המוסדות לשם קבלת הבהרות. מהמוסדות הובהר למשרד כי העיכובים נובעים מסיבות טכניות וכי הם פועלים בכדי להנפיק לתלמידות את האישורים הנדרשים לשם השלמת הלימודים לתעודת ההוראה".

עוד נמסר כי "המשרד ימשיך לעקוב אחר התקדמות הנושא. יובהר כי באם יתברר כי המוסדות אכן עכבו את האישורים הנדרשים שלא בתום לב ובמטרה למנוע מבוגרות המוסדות השתלמות אקדמית עתידית, המשרד יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו נגדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר