ראש עיריית ניו יורק ל"כיכר השבת": "אני מוטרד עמוקות מההתקפות על ישראלים חפים מפשע"

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אומר ל"כיכר השבת" כי הוא מגנה את הטרור נגד ישראל, מביע הזדהות וכאב, מספר על ביקורו בישראל ועל דרכי עזרתו ופעילותו למען החרדים בניו יורק (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ביל דה בלאזיו (צילום: שאטרסטוק)

בלעדי ל"כיכר השבת": בסוף השבוע האחרון, על רקע המצב הביטחוני הקשה וגל הטרור שפקד את ערי ישראל, הגיע ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו לביקור חיזוק מיוחד בישראל, בסיומו הוא אומר ל"כיכר השבת" כי הוא מרגיש את הכאב של הישראלים, מגנה את הטרור נגד הישראלים ומספר על הרגע המיוחד בעת שביקר את פצוע הפיגוע פסח קרישבסקי.

לביל דה בלאזיו יש מערכת יחסים מצויינת עם הקהילה היהודית בניו יורק ובפרט זו החרדית שסבלה בשלטונו של ראש העיר הקודם מייקל בלומברג מגזירות הפוגעות בדת.

כבר במהלך מסע הבחירות התחייב דה בלאזיו לאדמו"רים ולמנהיגי הקהילות והעסקנים החרדים עימם נפגש כי לאחר בחירתו יבטל את גזירת מציצה בפה שאינה מאפשרת לקיים את מצוות ברית המילה בשלמות כהלכתה. דה בלאזיו אף הצהיר זאת בפומבי בנאומיו במהלך מסע הבחירות ואכן עמד בהבטחתו כאשר לאחרונה ביטל את הגזירה והתברך על ידי אדמו"רים והרבנים.

דה בלאזיו מקיים מערכת קשרים עניפה עם נגידי ועסקני הקהילה החרדית ובין תומכיו ניתן למנות את אנשי העסקים אלי קליינמן, ליאן גולדנברג, דוד ליכטנשטיין ואהרון נאה כמו גם מייקל מילר, הנגיד שלמה ורדיגר מראשי 'אגודת ישראל', מייקל לנדא, ג'ק רוזן, אייב בידרמן, אברהם בידרמן וברוך חיים גרוס.

דה בלאזיו בכותל המערבי (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל המערבי)

גם בלשכתו זוכים החרדים לייצוג הולם ובין מקורביו הבולטים ניתן למנות את יועציו אבי פינק, שמחה אייכנשטיין ופיני רינגל.

בעת ביקורו בישראל, דה בלאזיו ביקר פעמיים בכותל המערבי, שוחח עם הפצועים וחיזק אותם ועודד את תושבי ירושלים. "כיכר השבת" שוחח עם ראש העיר דה באלזיו כשהוא בוחר להתייחס לביקורו המרשים בישראל כמו גם ליחסיו עם הקהילה החרדית בניו יורק.

"יש לי מערכת יחסים ארוכה וחמה מאוד עם הקהילה היהודית האורתודוקסית - שייצגתי אותם עוד בעבר במועצת העיר וכן בתפקידי כפרקליט ציבורי בניו יורק זאת לפני שהפכתי לראש העיר. זו קהילה תורמת ומסייעת הנותנת צדקה בלב רחב, אוהבת לעזור לאחרים, ומקיימת את כל החובות האזרחיות ברצינות רבה", מצהיר ראש עיריית ניו יורק בגאווה.

לשאלת "כיכר השבת", כיצד בכוונתו לקדם את צורכי הקהילה החרדית בעיר, משיב דה בלאזיו כי מאז כניסתו לתפקיד, הוא פועל להעניק שוב שוברים של מימון חינוך למשפחות נזקקות.

דה בלאזיו מבקר את פסח קרישבסקי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אחד העסקנים מסביר כי בארה"ב קיימת הפרדה בין דת ומדינה - מי ששולח לחינוך הממלכתי זוכה לחינוך חינם או בתשלום מוזל אולם מי שמבקש לשלוח את ילדיו ללמוד במוסד פרטי (ומוסדות החינוך החרדיים הינם פרטיים משום שאינם רוצים לאפשר התערבות בתכני הלימוד ואיסור קיום סממנים דתיים. י"כ) הרי שעליו לשלם שכר לימוד. זו הסיבה שבארה"ב משלמים משפחות חרדיות סכום נכבד מידי חודש על חינוך הילדים שכן שכר הלימוד הינו גבוה במיוחד.

דה בלאזיו, מסבירים מקורביו, פועל לסייע למשפחות במצוקה לקבל שוברים המעניקים הנחה משמעותית בהוצאות שכר הלימוד מה שעוזר למשפחות חרדיות רבות ומקל עליהם את ההוצאה החודשית הכבדה.

דה בלאזיו מבטיח כי יפעל גם למען רפורמה משמעותית בחינוך המיוחד וכן מספר על הצלחה גדולה וזינוק של 200 אחוזים בחינוך חינם לילדי הגנים מתחת לגיל 5 בציבור החרדי.

נושא נוסף שהעסיק בשנים האחרונות את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בניו יורק היה התנכלות העירייה ומתן קנסות על כל חריגה מהתקנים. "היו מסתובבים פקחים ומעניקים קנסות לבתי העסק בבורו פארק ווליאמסבורג על 'שטויות'", מספרים העסקנים. לטענתם זה היה פוגע בבעלי העסקים ומקשה על פרנסתם.

דה בלאזיו ומקורביו בניו יורק

דה בלאזיו מצהיר על שינוי משמעותי בעניין תוך שהוא ישתדל לבוא לקראת אותם בעלי עסקים שהינם השדרה העסקית של המגזר החרדי. "צריך לסייע להם ולא להקשות עליהם", אומר ראש העיר ומבהיר כי המלאכה עדיין לא הושלמה, "יש לנו עוד הרבה מה להשיג למען התושבים, עוד הרבה עבודה שנותרה לעשות".

בנוגע לביקורו בישראל בסוף השבוע, אומר דה בלאזיו, כי הוא חש קירבה עצומה וההערכה כלפי תושבי ישראל. "יש בדיחה שישראל ובמיוחד ירושלים הינה הרובע השישי של העיר ניו יורק. אנחנו מרגישים אליכם קירבה יוצאת דופן, בגלל ההיסטוריה והעבר אנו חשים אליכם קשר דם. כאשר אתם עוברים כאב, גם אנחנו מרגישים את הכאב. כאשר אתם נמצאים תחת מתקפה, אנחנו מרגישים גם תחת מתקפה. לכבוד היה לי לבקר בישראל. חשתי תחושה של גורל משותף ורוח של סולידריות".

דה בלאזיו בכותל המערבי (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל המערבי)

דה בלאזיו מגנה בחריפות את פיגועי הטרור ומזכיר את מתקפת הטרור שהיתה במגדלי התאומים בארה"ב ומדבר על גורל משותף.

"כאשר דיברתי עם פסח קרישבסקי - שעבר פציעה כזו נוראה והגיע כל כך קרוב למוות, ובכל זאת לא איבד לרגע את שמחת החיים הפנימית שלו ואת האמונה שלו - זה נותן תקווה חיובית לשני העמים", אומר דה בלאזיו.

לסיום מצהיר ראש העיר: "אני כמובן מוטרד עמוקות מההתקפות על ישראלים חפים מפשע והאווירה שם ואני חושב שהעובדה היא שזה שחיי חפים מפשע נלקחים ללא סיבה, זה רגע שבאמת גורם הרבה שברון לב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר