פרשת וירא: הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר עם וורט על הפרשה

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה.

והשבוע: וורט על פרשת וירא.

קטע מתוך דברי הראשל"צ הגר"ש עמאר:

"בפרשת וירא נעמוד על המלחמה שאברהם עשה עם ה' יתברך - כביכול. על מה? להציל את אנשי סדום. ואנשי סדום רעים וחטאים לה' מאוד, ואברהם יודע את זה, וה' כבר גזם את דינם לאבד אותם מעל פני האדמה".

"הקב"ה ישתבח שמו אמר שלא יעשה דבר כזה בלי להודיע לאברהם אבינו, 'ויגש אברהם ויאמר', אמרו רבותינו 'לשון מלחמה'. ידוע לנו שאברהם הוא 'חסד', אבל הטבעיות היא שעושים חסד עם מי שקרוב אלינו, מי שרחוק מאיתנו, שיש לו דעות הפוכות מאיתנו, אנחנו לא מרגישים חובה לעשות לו חסד".

"כאן, יש דבר שמוכרחים לשים לב אליו. אברהם היה הולך ואומר לעשות חסד עם כל אדם, להאכיל את העניים ולדאוג לנזקקים ולעזור לכל מי שלבו שבור, לשם שמיים. אנשי סדום אמרו שמי שייתן פת לעני - ייהרג. אברהם אומר לעשות חסד והם אומרים לא לעשות חסד".

"בטבע האדם, כשבא ה' ומודיע לאברהם ואומר לו שהוא הורג את סדום - אין לו אלא לשמוח, עכשיו כולם יידעו שדרכו היא הדרך הנכונה. אברהם - לא רק שהוא לא שמח אלא פתח במלחמה, הוא מתחיל 'אולי יש חמישים צדיקים וכו''. הוא לא מסתכל שהם נגדו ורשעים, אלא רוצה להציל אותם".

"זה חסד בלי גבולות, חסד שאינו כרוך בשום דבר שיש בו הנאה אישית, חסד טהור ונקי. לא סתם נאמר עליו 'חסד לאברהם'. וה' במה ניסה אותו? בחסד. אבל ההתבטלות שלו בפני ה' היתה יותר חזקה מהחסד".

צפו בשיחה המלאה של הראשל"צ הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר