תגובה רשמית

גרמניה עונה לנתניהו: אנחנו אחראים לשואה

דובר ממשלת גרמניה התייחס לדבריו השנויים במחלוקת של בנימין נתניהו לפיהם המופתי חאג' אמין אל-חוסייני ייעץ להיטלר לשרוף את היהודים. "האחריות היא שלנו" אמר דובר ממשלת גרמניה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (צילום: שאטרסטוק)

סערה בעקבות האמירה השנויה במחלוקת של ראש הממשלה בנימין נתניהו: דובר ממשלת גרמניה התייחס לדבריו של ראש הממשלה נתניהו במהלך הקונגרס הציוני ולפיהם המופתי חאג' אמין אל-חוסייני הוא שייעץ להיטלר לשרוף את היהודים, ואמר כי גרמניה נוטלת את האחריות על הפשעים בשואה. "האחריות היא שלנו, אין צורך לשנות את תפיסת העולם בנושא" אמר דובר ממשלת גרמניה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר לסערה שפרצה בעקבות דבריו ואמר כי לא התכוון לפטור את היטלר מאחריות. "זה אבסורד. לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה" אמר נתניהו לפני המראתו לביקור בגרמניה.

לדבריו: "באותה מידה זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי, חאג' אמין אל חוסייני, פושע מלחמה, שבעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים, להשמיד את יהודי אירופה".

נאום נתניהו בקונגרס הציוני (צילום: אורי דוידוביץ' - ynet)

"על כך יש עדויות רבות, לרבות העדות של סגנו של אייכמן במשפטי נירנברג, לא עכשיו אלא אחרי מלחמת העולם השנייה. הוא אמר: 'המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה. אסור להתעלם מחשיבות תפקידו. המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, בראש ובראשונה להיטלר, לריבנטרוב ולהימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פתרון הולם לשאלה הפלסטינית'".

נתניהו אמר כי "הניסיון הזה של חוקרים מסויימים ואנשים מסויימים לתת אפולוגטיקה לתפקיד המרכזי והחשוב שהיה לחאג' אמין אל חוסייני, הוא ברור. חוקרים רבים אחרים מצטטים את העדות הזאת וגם עדויות אחרות על תפקידו של חאג' אמין אל חוסייני".

צפו: פגישת היטלר והמופתי

"המטרה שלי הייתה לא לפטור את היטלר מהאחריות שהוא נושא בה, אלא להראות שאבי האומה הפלסטינית אז, ללא מדינה וללא מה שקוראים "הכיבוש", ללא שטחים וללא התנחלויות, כבר אז שאף בהסתה שיטתית להשמיד את היהודים".

"לצערי" הוסיף נתניהו, "חאג' אמין אל חוסייני הוא עדיין דמות נערצת בחברה הפלסטינית, הוא מופיע בספרי הלימוד ומורם כאבי האומה וההסתה הזאת שהתחילה אז איתו, הסתה להרג יהודים - נמשכת. לא באותה מתכונת אך במתכונת אחרת והיא שורש הבעיה. כדי להפסיק את הרצח צריך להפסיק את ההסתה. מה שחשוב הוא להכיר בעובדות ההיסטוריות ולא להתעלם מהן, לא אז ולא היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר