בעקבות תחקיר 'כיכר'

הישג: הסכם קיבוצי ראשון ברשת גנים חרדית

ההסתדרות החדשה הודיעה כי הצליחה להגיע להסכם קיבוצי ראשון עם עמותת 'מגן הלב' המפעילה גנים לציבור החרדי. ההסתדרות החלה בהחתמת העובדות לאחר תחקיר "כיכר השבת" שחשף את עושק הגננות במגזר (חדשות, חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
נשים חרדיות. אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

אחרי חודשי מו"מ - הסכם קיבוצי ראשון ברשת גנים חרדית: ההסתדרות החדשה הודיעה היום (חמישי) כי הצליחה להגיע להסכם קיבוצי ראשון עם עמותת 'מגן הלב' באשדוד שמפעילה עשרות גנים המיועדים בעיקר לציבור החרדי. בכך הגיע לסיומו המאבק שניהלו העובדות ברשת להכרה בארגון העובדים כארגון יציג ולהשגת הסכם קיבוצי מחייב.

כזכור, בעקבות סדרת התחקירים בנוגע לעושק הגננות שפורסמה ב"כיכר השבת", הודיעה ההסתדרות החדשה לפני מספר חודשים כי הארגון הצליח להחתים את מספר העובדות הנדרש לצורך ייצוג רשמי בעמותת 'מגן הלב' באשדוד המעסיקה כ-600 עובדות, רובן חרדיות.

החתימה על ההסכם (צילום: דוברות ההסתדרות)

גננות מ"מגן הלב" מדברות (צילום: כיכר השבת)

מהלך ההתאגדות נתקל בהתנגדות מצד ההנהלה, כשבראיון ל'כיכר השבת' סיפרה גננת כי פוטרה רק בעקבות העובדה כי לא הסכימה לחתום על מסמך הצהרה כי ההסתדרות החדשה איננה מייצגת אותה, וכי "ההחתמה נעשתה תוך שימוש בשקרים, באיומים ובהפחדות".

רק לאחר פנייה לבית הדין לעבודה בבאר שבע, הסכימו בהנהלת הרשת לשבת עם נציגי הוועד ולנסות להגיע להסכם. כעת, לאחר חודשי משא ומתן הצליחו הצדדים להגיע להסכם קיבוצי היסטורי - ההסכם הקיבוצי הראשון אי פעם ברשת גנים חרדית.

(צילום: דוברות ההסתדרות)

על פי הודעת ההסתדרות, ההסכם מסדיר את ביצועה של תכנית הבראה בעמותה, הנדרשת עקב תקצוב חסר מצד רשויות המדינה. ההסכם כולל הסכמה לפעולה מתואמת לתיקון העיוותים בתקצוב ממשרד החינוך, וקובע כי כל תיקון בתקצוב יופנה במלואו לשיפור זכויות העובדים. עוד קובע ההסכם כי הצדדים ינהלו מו"מ להסכם קיבוצי מקיף שייחתם תוך שישה חודשים.

במסגרת ההסכם, שהמשא ומתן לגביו התנהל במשך מספר חודשים בהובלת האגף החרדי בהסתדרות, הוחלט כי בשיתוף פעולה בין אנשי "מגן הלב" להסתדרות, הצדדים יפעלו במטרה לתקן עיוותים בתקצוב הממלכתי לעמותה, מאחר שהתקצוב הנוכחי אינו משקף את העלויות האמיתיות של מתן שירות ראוי לילדים המטופלים במוסדות העמותה. ההסכם נחתם על רקע צורך דחוף בשיפור מצב העמותה, והוא תקף לתקופה של 12-18 חודשים. עוד סוכם כי הצדדים ייכנסו למו"מ במטרה לחתום על הסכם קיבוצי מקיף בעמותה בתוך שישה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר