סקירה: מה חשבנו על Asus zenfone2, הסמארטפון החדש של אסוס?

הסמארטפון החדש של אסוס, Asus zenfone2, מצויד ברכיבי החומרה מהחזקים בשוק, אבל העיצוב והממשק שלו די סטנדרטיים ופחות מכך. הסיפור המרכזי הוא המחיר שלו (דיגיטל, סמארטפונים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ אסוס)

הכירו את "Asus zenfone2: אנחנו רגילים לקבל את מכשירי הדגל של ענקיות האלקטרוניקה שדואגות להטמיע את מיטב החומרה עם מחשבה על העיצוב וממשק המשתמש. הזנפון 2 החדש של אסוס שיצא לשוק בחודשים האחרונים, נראה כמכשיר שממש לא מתאמץ לשים דגש על הנראות. התחושה בכל הזמן הארוך בו בדקנו את המכשיר היא שהנראות, התחושה והמחיר היא של דרג הביניים, אך הביצועים מספקים ברמה של מכשירי הדגל החדשים בשוק כיום.

(צילום: יח"צ אסוס)

עיצוב

משום מה, אסוס שידועה כחברה המצטיינת בעיצוב יוקרתי במחשבים הניידים שלה, ויתרה הפעם על אלמנטים חשובים במכשירי יוקרה והציגה מכשיר עם עיצוב לא ברור לגמרי, עם גב מעוקל ופלסטי, אך עם מראה אלומניום מוברש, בצורה המזכירה במידה מסוימת את מכשירי הטלפון של המתחרה הטיוואנית שלה - HTC.

(צילום: יח"צ אסוס)

העיצוב כולל כפתור הפעלה בפאנל העליון של המכשיר, בחירה שלא מעט משתמשים יאלצו להתרגל אליה, כמו גם כפתורי ווליום בגב המכשיר, בדומה לסדרת G של ענקית האלקטרוניקה LG. הגב הפלסטי נשלף על מנת לאפשר גישה לחריצי הסים ולכרטיס ההרחבה, אך משום מה הסוללה איננה ניתנת לשליפה.

חומרה

דווקא בעניין החומרה החליטו באסוס לבחור ברכיבי חומרה מהטובים בשוק, גם אם לא מסדרות הדגל של קוואלקום או סמסונג.

(צילום: יח"צ אסוס)

אסוס שילבה במכשיר את מעבד האטום החדש של אינטל שהותאם למכשירים סלולריים ולטאבלטים, המכיל 8 ליבות (בתצורת Quad-core 2.3 GHz / Quad-core 1.8 GHz). למרות שעל הנייר במבחני ביצועים שערכנו המעבד של אינטל נופל בביצועים לעומת המתחרים של קוואלקום וסמסונג. בפועל מדובר במעבד מהחזקים ביותר בשוק כיום, שיעמוד בהצלחה מול עומסים גבוהים ממש כמו המתחרים שלו, ולעיתים ברמה מספקת יותר.

המכשיר מגיע עם זיכרון RAM בנפח 4 GB, נפח שנחשב נדיר גם במכשירי הדגל. התוצאות ניכרות היטב בביצועים. המכשיר מריץ בצורה טובה ביותר כל אפליקציה, כולל משחקים עתירי גרפיקה, עם ביצועי מולטיטסקינג כמעט מושלמים, ללא לאגים וללא 'קפיאות'.

(צילום: יח"צ אסוס)

המכשיר מגיע עם נפח אחסון של 32 או 64 GB, וכולל חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון ניידים. המכשיר כולל את כל החיישנים שכבר הפכו לסטנדרט במכשירי הדגל. בסך הכל מדובר באמצעי חומרה עוצמתיים שפועלים ללא דופי, ובנוסף לא גורמים להתחממות של ממש גם בעת מאמץ.

מסך

המכשיר מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינצ' שבסופו נמצאים גם כפתורי המגע, מה שממצב אותו כאחד המכשירים הגדולים (פיזית) בשוק. המסך באיכות FHD והוא מתפקד יפה גם מול אור יום עם בהירות טובה למדי. גם העצמים הקטנים נראים בבירור על המסך האיכותי.

מצלמה

המצלמה האחורית באיכות צילום של 13 מגה פיקסל, ועם אפשרות צילום וידאו באיכות FHD המצלמה מספקת תמונות באיכות סבירה ומעלה באור יום, אך בצילומים חשוכים יותר המצלמה לא ממש יודעת לטפל. מצלמת הסלפי מכילה חיישן צילום באיכות 5 מגה פיקסל שמטפל היטב בצילומי הסלפי. בנוסף ניתן לפתוח את המצלמה על ידי שרטוט האות C על המסך הכבוי.

תוכנה, מערכת הפעלה ופיצ'רים

דווקא בתחום החשוב מאוד של חווית השימוש הזנפון 2 לוקה בחסר של ממש, ממכשיר עוצמתי שכזה היינו מצפים לקצת יותר מחשבה בעיצוב ממשק השימוש. המכשיר מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.0 בגרסה של אסוס, אליה תאלצו להתרגל בתקופת הסתגלות ארוכה למדי.

(צילום: יח"צ אסוס)

מדובר בממשק המזכיר ממשק שימוש של מחשב נייד, עם עשרות אפליקציות ייעודיות של אסוס, חלקם הגדול אפליקציות שימושיות אך ללא אפשרות להסרה, מה שהופך אותם למטרד של ממש יחד עם האפליקציות המותקנות מראש של גוגל.

עיצוב ממשק המשתמש גרוע למדי ומיושן, הסמלים בו גדולים, מה שיכול להיות לעתים מעלה, אך לרוב הסמלים פשוט בולטים ומסורבלים מדי, יחד עם העובדה כי הסמלים ייחודיים ובהרבה מקרים תאלצו להתרגל לסמלים הייחודיים שאינם דומים לסמלים המוכרים במערכת ההפעלה של גוגל.

המכשיר כולל פיצ'ר המאפשר הפעלת אפליקציות על ידי מחוות שרטוט על המסך הכבוי, שמאפשר גם הפעלה וכיבוי של המסך על ידי נקישה על המסך. אך בעוד ההדלקה והכיבוי פועלים כראוי, נתקלנו בלא מעט מקרים בהם המכשיר לא זיהה את המחווה לפתיחת אפליקציות שונות, או שנדרשו חזרה מספר פעמים על המחווה.

פיצ'ר חשוב נוסף שלוקה בחסר במידה רבה הוא השמע במכשיר. בניגוד לשמע המעולה שמציגים המתחרים בתחום מכשירי הדגל, הזנפון מציע חוויית שמע גרועה, זהו לא מכשיר להאזנה למוזיקה. המכשיר מכיל 2 חריצי סים, פיצ'ר נדיר למדי במכשירי טלפון חכמים חזקים, מה שאומר שתוכלו לעשות שימוש ב-2 מספרי טלפון במקביל.

אי אפשר לשלוף את הסוללה (צילום: חיים אבני)

סוללת המכשיר בנפח 3,000 מיליאמפר מספק יום עבודה שלם בשימוש רגיל, ומעט פחות בשימוש אינטנסיבי. למרות שהמכסה האחורי נשלף על מנת לאפשר גישה לחריצי הסים והרחבת הזיכרון, משום מה החליטו באסוס למנוע את שליפת הסוללה שמובנית לגב המכשיר.

סיכום

בסך הכל מדובר במכשיר שנותן את התמורה הטובה ביותר למחיר, ללא תחרות. מדובר במכשיר עוצמתי ברמת מכשיר דגל, אך עם ממשק ועיצוב 'חצי אפויים' שלא נותנים לו להתחרות בסדרות הדגל, אנחנו היינו ממליצים לאסוס להפשיט את מערכת ההפעלה במקום להוסיף עשרות פיצ'רים שהשימושיות שלהם מוטלת בספק.

אהבנו: מחיר (החל מ-1,500 שח) מעבד עוצמתי, זיכרון RAM בנפח 4 GB, טעינה מהירה, מסך באיכות טובה וסוללה מספקת.

לא אהבנו: עיצוב פלסטי, כבד למדי, סוללה לא נשלפת, ממשק משתמש לוקה בחסר

ציון: 9 (בשקלול מחיר לעומת תועלת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר