"חרפה לשמה"

שר הבריאות הגרמני: "מתנצל על היחס לרופאים יהודים בשואה"

"השתתפותם של הרופאים הגרמנים בשנות ה-30 בהדרת עמיתיהם היהודים מן הסתדרות הרופאים הגרמנית, היא חרפה לשמה" אמר שר הבריאות של גרמניה בביקור בבית חולים יהודי (בריאות,בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בביקור שערך שר הבריאות של גרמניה הרמן גרואה בבית החולים היהודי בברלין בסוף השבוע שעבר, הוא הביע התנצלות על היחס לרפואים היהודים במהלך השואה. "השתתפותם של הרופאים הגרמנים בשנות ה-30 בהדרת עמיתיהם היהודים מן הסתדרות הרופאים הגרמנית, היא חרפה לשמה" אמר.

השר גרואה ערך את הביקור בבית החולים, הממוקם במחוז "ודינג", בלווייתם של סגן יושב ראש ועד הנאמנים של בית החולים והרב יהודה טייכטל, רב בקהילה היהודית בברלין.

בנאומו, פנה השר לצוות הרופאים והאחיות של בית החולים ואמר: "במחוז לא פשוט זה, אתם עושים עבודה לא רגילה. בית החולים היהודי בברלין הוא דוגמה לטיפול אשר בבסיסו ניצבים איכות ומצוינות".

שר הבריאות והרב טייכטל (צילום: המרכז היהודי בברלין)

הרב טייכטל חתם את הטקס בתפילה ואמר כי "הצלת חיי אדם היא המעשה הנשגב ביותר, שכן המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. לכן, זהו לא רק בית חולים, אלא גם בית קדוש".

בית החולים, שמציין השנה את שנתו ה-260, ממוקם במחוז "ודינג" בברלין. הקמתו התאפשרה בזכות תרומות אשר הגיעו מן הקהילה היהודית בעיר, כבר מן המאה ה-19, עובדה אשר הקנתה לו את הכינוי "הצדקה הקטנה". זהו המוסד הוותיק ביותר בברלין שהוקם על ידי יהודים וגם כיום הוא ממשיך להוות מוסד חשוב בחיי הקהילה בפרט ובברלין בכלל.

בשנת 2003 בעת שיפוצים, הוקם במתחם בית החולים בית כנסת קטן, אשר משרת את החולים והמבקרים בבית החולים. בנוסף לכך, כבר מראשית הקמתו עוד במאה ה-19, הציב לעצמו בית החולים כמטרה, לשרת את כלל האוכלוסייה באשר היא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר