הפיגוע בבית שמש

עד ראייה: "ראינו חשודים, הזמנו משטרה אבל הם לא הגיעו"

עד ראייה לפיגוע הדקירה בבית שמש, מספר ל"כיכר השבת", כי הבחינו בשני ערבים חשודים, עקבו אחריהם והזמינו את המשטרה, אך זו הגיעה באיחור. המשטרה: 'התקבל דיווח השוטרים סרקו' (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חבלנים בזירת הפיגוע (צילום: יעקב לדרמן)

מחדל משטרתי? עדי ראייה לפיגוע שהתרחש הבוקר (חמישי), בסמוך לבית כנסת ברחוב יחזקאל בבית שמש, טוענים כי התקשרו למשטרה שעה קודם לכן ועדכנו כי ישנם ערבים חשודים המסתובבים במקום, אולם השוטרים הגיעו באיחור רב.

יוסי האוסרוף עד ראייה סיפר ל"כיכר השבת": "אנחנו ראינו אותם מסתובבים במשך דקות ארוכות באזור ועקבנו אחריהם, ובמקביל התקשרנו למשטרה ועדכנו על כך, אבל היא לא הגיעה". הוא הוסיף, "כל הבוקר הזמנו משטרה, עקבנו אחריהם והמחבלים ניסו לעלות לאוטובוס ורק אז המשטרה הגיעה".

בוידאו: עד ראייה אריאל בר אור, מספר כיצד התריע על המחבל (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

האוסרוף אמר כי נוסעים באוטובוס שחלף באזור הבחינו במחבלים והתקשרו אף הם למשטרה. "חברה של אשתי שהייתה על האוטובוס התקשרה לבעלה ואמרה לו שיש חשודים והתקשרו למשטרה. במקביל דיברו על כך בבית כנסת שיש חשודים בחוץ".

"לא ייתכן שמתקשרים למשטרה ואומרים להם שיש חשודים והם לא ממהרים להגיע לזירה לבדוק את החשודים. אולי אם היו מגיעים בזמן היה נמנע הפיגוע",טען עד ראייה נוסף.

המחבלים ניסו לעלות על אוטבוס של הסעת ילדים אך נהדפו, אחר כך ניסו להיכנס לשטיבלאך "קול יהודה" ומשנחסמו דקרו צעיר חרדי בן 18, ופצעו אותו באורח בינוני.

לוחם מג"ב ירה בהם וניטרל אותם. אחד המחבלים מת מפצעיו והשני נפצע באורח קשה.

מהמשטרה נמסר ל"כיכר השבת" כי השוטרים הגיעו לזירה בזמן.

דובר המשטרה של מחוז ירושלים עדכן על האירוע: "במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על אדם חשוד ברמת בית שמש. שוטרים החלו סריקות במהלכן התקבל דיווח כי שני חשודים ניסו לעלות לאוטובוס הסעה של ילדים וכשצעקו לעברם בנסיון לברר מדוע הם עולים, השניים ירדו.

"בסריקות שערכו השוטרים איתרו שוטר מתחנת בית שמש ושוטר מג״ב את שני המחבלים על פיתיאור שנמסר, כשהם בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב יחזקאל הנביא. השוטרים הבחינו בשני המחבלים כשהם דוקרים אדם יהודי בתחנת האוטובוס באמצעות סכינים, חתרו למגע ביצעו ירי מדוייק וניטרלו אותם. עם ניטרולם חדלו את הירי והחלו להרחיק סקרנים מחשש שקיים מטען.

"בבדיקה של החשודים לאחר ניטרולם נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו חולצה נוספת עם סמלי ׳עז אל דין אל קאסם׳.
המחבלים פונו גם הם להדסה עין כרם במצב קשה".

מפקד תחנת בית שמש, סנ״צ שלומי טולדנו אמר: ״החתירה למגע והירי המקצועי הביאו לניטרולם של המחבלים ומניעת פגיעה בחפים מפשע״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר