גל טרור

כתב אישום נגד שלושה מחבלים שיידו בקבוקי תבערה על שוטרים ביפו

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד מוחמד גלוש ושני קטינים ערבים, שיידו בקבוקי תבערה על ניידת משטרה ושוטרים ביפו. על פי האישום הם נפגשו יחד והכינו את בקבוקי התבערה (חדשות בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות שב"כ)

הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי), כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד מוחמד גלוש בן 18 ושני קטינים נוספים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים ביפו.

בכתב האישום מואשמים הארבעה בעבירות של קשירת קשר לפשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שרית שמש, בתחילת החודש הנוכחי התקיימה הפגנה אלימה ברחובות יפו, בה השתתף גלוש, אשר במהלכה נשמעו, בין היתר, קריאות "בנשמה, בדם, אנחנו מקריבים לך יא אקצא". בשל כך, הוצבו כוחות משטרה ברחוב יפת ביפו.

יומיים לאחר מכן בעיצומו של גל הטרור, בסמוך לשעה 17:00 הלך גלוש ברחוב יפת לכיוון ביתו והבחין בניידת משטרה ובשוטרי יס"מ שנכחו במקום. אז גמלה בלבו החלטה לפגוע בכוחות המשטרה על רקע העימותים שהתרחשו בהר הבית וההפגנה.

מיד אחר כך, נפגש גלוש עם שני הקטינים בגינה והשלושה קשרו קשר לייצר בקבוקי תבערה ולזרוק אותם ברחוב יפת. אחד הקטינים הציע לגלגל צמיגים שהיו בקרבת מקום לעבר הכביש, אך הנאשמים החליטו לא לעשות זאת. לאחר מכן הלכו גלוש והקטין השני להתפלל במסגד.

במסגרת הקשר, בסמוך לשעה 20:00 שבו הנאשמים לגינה כאשר גלוש נשא עמו בקבוקי זכוכית ריקים אותם הביא מחנות משקאות. כמו כן הביא עמו גלוש בקבוק בנזין ופיסות בד שמצא בקרבת מקום, ואחד הקטינים הביא עמו שתי כאפיות שחורות וכובע גרב המכסה את הפנים, בכדי לכסות את פניהם כך שלא ניתן יהיה לזהותם.

בהמשך ייצרו הנאשמים בצוותא שלושה בקבוקי תבערה בכך ששפכו בנזין בכל אחד מהבקבוקים, חתכו את פיסות הבד והכניסו אותם לכל אחד מהבקבוקים, וזאת בכדי ליידות את בקבוקי התבערה לעבר השוטרים בכוונה להטיל בהם נכות או מום, או לגרום להם חבלה חמורה.

בסמוך לשעה 21:15 יצאו הנאשמים לכיוון רחוב יפת. אחד הנאשמים הקטינים החליט שאינו מעוניין להשליך עימם את בקבוקי התבערה, ועזב את המקום. נאשמים גלוש ונאשם 2 המשיכו לרחוב יפת כשהם נושאים את שלושת בקבוקי התבערה בשקית.

גלוש הניח בקבוק תבערה אחד ברחוב שביב. הנאשמים נעמדו בפינת רחוב נבטים, כאשר כל אחד מהם מחזיק בקבוק תבערה. הנאשמים הציתו את בקבוקי התבערה באמצעות מצית שהביא עמו אחד הערבים והשליכו אותם לעבר השוטרים.

אחד מהבקבוקים נפל בסמוך לרגליו של שוטר והבקבוק השני התלקח ונפל בסמוך לשוטרים. אחד הנאשמים נמלט מהמקום, גלוש חזר לרחוב שביב בו הניח את בקבוק התבערה השלישי, הצית את הבקבוק, נעמד בפינת רחוב פייר מנדס והשליך אותו לעבר השוטרים בכוונה להטיל בהם נכות או מום, או לגרום להם חבלה חמורה. לאחר מכן גלוש נמלט מהמקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר