120 הגישו מועמדות

גורמים ברבנות: "צריך מנכ"ל לרבנות מקצועי, לא פוליטי"

נציבות שירות המדינה בחרה בוועדת האיתור למנכ"ל החדש של הרבנות הראשית, והקרב מתחמם. גורמים ברבנות דוחים את הניסיונות למנות מקורב לפוליטיקאים: "צריך איש מקצועי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרים דוד אזולאי ואריה דרעי (יונתן זינדל, פלאש 90 )

במשרד הדתות נערכים לקראת בחירת מנכ"ל חדש לרבנות הראשית, בין היתר הוקמה בימים אלו ועדת איתור, שתמליץ מי יהיה המנכ"ל החדש.

לתפקיד הנחשק הגישו למעלה מ - 120 אנשים את מועמדותם, והוועדה תבחר מתוכם את המועמד.

מטבע הדברים, בהליך הבחירה מעורבת הרבה פוליטיקה, ומקורבים רבים לגורמים בכירים בפוליטיקה וברבנות הגישו את מועמדותם - חלקם נפסלו.

גם בתוך הרבנות הראשית ישנם חילוקי דעות לא מעטים, כאשר בכירים ברבנות מסרבים לאפשר מינוי פוליטי לתפקיד, "עם כל הכבוד, צריך כאן מישהו מקצועי ולא מינוי של מקורב כזה או אחר", אומר בכיר ב'בית יהב'.

מי שמעורב בהליך הבחירה, בין היתר, הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שמעוניין לראות בתפקיד את אחד מהשלושה: שלומי אטיאס, יגאל גוואטה או עו"ד משה ארבל.

כבר בימים אלו, ניתן לשמוע גורמים שונים שמתנגדים לשמות אלו ומבקשים גורם מקצועי שיהיה מוסכם על כל הצדדים.

כאמור, השבוע הוקמה ועדת האיתור, אליה נבחרו האנשים שימליצו את המנכ"ל החדש, הוועדה נבחרה על ידי נציבות שירות המדינה.

על פי הנהלים, על הוועדה להיות מורכבת ממנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס, נציב שירות המדינה, משה דיין, או נציג מטעמו, נציג ציבור שיימנה הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, נציג ציבור שיימנה מנכ"ל המשרד לשירותי דת בהתייעצות עם הרב הראשי ונציג ציבור שיימנה נציב שירות המדינה בהתייעצות עם המנכ"ל והרבנים הראשיים ביחד.
בימים הקרובים הוועדה תתכנס ותתחיל לפעול לבחירת מנכ"ל חדש.

הוועדה צפויה להמליץ לשר הדתות דוד אזולאי על המועמד המתאים לתפקיד, כך שאזולאי הוא זה שיקבע מי יהיה המנכ"ל הבא, וזה בתיאום ובכפוף ליו"ר המפלגה אריה דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר