חקירת רצח היהודי בירושלים

המשטרה: "החשוד ניסה לחטוף נשק מחייל ואמר 'אני דאע"ש'"

מחקירה ראשונית של רצח היהודי אמש בירושלים עולה כי הוא חשד בחיילים שעלו לאוטובוס, הם חשדו בו במקביל והתפתח מאבק במהלכו כנראה ניסה לחטוף נשק ואמר: "אני דאע"ש" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת האירוע, אמש (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

שעות ארוכות לאחר הטרגדיה הנוראית אמש (רביעי) ברחוב ירמיהו בירושלים בה נרצח יהודי על-ידי מאבטח וחיילים שחשדו בו כי מדובר במחבל, משחררת המשטרה פרטים מהחקירה הראשונית של האירוע.

לפי החקירה עולה כי שני חיילי צה"ל הפועלים במשימת אבטחת התחבורה הציבורית בבירה, ביקשו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו, ככל הנראה בסיום המשמרת שלהם.

במקביל, ירד נוסע יהודי מהאוטובוס, שהבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה, ככל הנראה לאחר שחשד שמא מדובר במחבלים מחופשים שעולים לאוטובוס.

הנוסע, עורר את חשדם של החיילים והם ביקשו ממנו להזדהות. "על פי החשד", מציין דובר המשטרה, "התפתח ויכוח במהלכו הוא תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם".

לדברי המשטרה, נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות על הנוסע תוך שימוש בשוקר. אך למרות זאת, הוא המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל.

לטענת המשטרה, "במהלך המאבק על הנשק של החייל, קרא החשוד 'אני דעא"ש'".

בשלב זה, מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר החשוד. ירי נוסף בוצע לאחר מכן על ידי החיילים עצמם.

"החשוד נהרג, בדיעבד הוברר כי מדובר ביהודי תושב ירושלים", אומרים במשטרה ומציינים כי "מתנהלת חקירה מעמיקה ביחידה המרכזית בירושלים, בשיתוף מצ"ח לבחינת נסיבות האירוע".

עוד נמסר כי "משטרת ירושלים ממשיכה בפריסת הכוחות הרחבה ברחבי העיר. המשטרה קוראת לציבור להמשיך ולדווח אודות אנשים חשודים ולהישמע להוראות אנשי כוחות הביטחון בשטח, הפועלים באופן נחוש להגנה על שלום וביטחון הציבור".

הבוקר דווח כי במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) אומרים הבוקר כי המאבטח שנורה למוות הינו איש כוחות הביטחון לשעבר המשמש כמאבטח והם מתכוונים לחקור את שני החיילים שירו במאבטח.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר אמש יו"ר זק"א יהודה משי זהב: "הגעתי לזירה עם צוות של זק"א. בתחילה זה היה נראה כמו זירת פיגוע רגילה בה חוסל מחבל. לאחר מכן התבקשתי על ידי המשטרה לטפל בגופה. זיהיתי שמדובר ביהודי וחלה פה טעות. מיד עדכנתי את המשטרה ושינינו את השקית משחורה ללבנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר