יהודי נחשד כמחבל ונרצח

הרב יואל שוורץ על תלמידו: "זו טרגדיה קשה ולא נתפסת"

הרב יואל שוורץ המשמש כרב בישיבת "דבר ירושלים" בה למד המאבטח החרדי שנחשד אמש כמחבל ונרצח סופד לו בשיחה עם "כיכר השבת": "אין שום סירכה שאפשר לתלות בו. טרגדיה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישיבת "דבר ירושלים" בה למד ההרוג (צילום: קבוצת "מדברים קשורת")

יום לאחר רציחתו של המאבטח החרדי הלומד בישיבת "דבר ירושלים" שנורה על ידי מאבטח וחיילים לאחר שנחשד כמחבל, חבריו ורבניו מסרבים להאמין על שאירע. הם מספרים על בחור צנוע ושקט שרק חיפש לעשות טוב לכולם.

ההרוג, תושב ירושלים בשנות ה-30 לחייו, עלה לפני יותר מעשור מקווקז ומאז מתגורר בפנימייה של הישיבה בשכונת הר נוף. במהלך שהותו בארץ התגייס לגדוד החרדי "נצח יהודה" ונחשב ללוחם מצטיין.

הרב יואל שוורץ, ממקימי הגדוד החרדי המשמש במקביל כרב בישיבה בה למד ההרוג, מתקשה להאמין כי תלמידו נחשד כמחבל ונהרג. "זה לא נתפס", הוא אומר, "אני חושב שהוא ראה את החיילים במדים ובתור מאבטח ניסה לתחקר אותם כי חשב שהם מחבלים. אנחנו לא מבינים מה שקרה שם".

"הוא למד אצלי בשיעורים. הוא בחור מופנם ושקט. אין שום סירכה שאפשר לתלות בו. פשוט לא נתפס", סופד לו הרב, "הוא היה משתתף בשיעורים, יושב ומאזין. היה שואל שאלות בסוגיה כשלא היה מבין".

"לא היה לו בית אחר", הוא מוסיף, "הוא מגיע לישיבה ולומד עם עצמו. ראיתי אותו בישיבה וזו טרגדיה קשה ולא נתפסת".

"הוא היה שקט ומופנם ולא פעיל ותוסס ולכן אני לא מבין מה קרה שם. זה בלתי נתפס", הוסיף הרב שוורץ.

חבריו לספסל הלימודים מספרים כי בשנים האחרונות "הוא מיעט להגיע אל הישיבה. הוא התמקד בלהתפרנס כמאבטח". אחר מחבריו מוסיף כי "הוא היה בחור שקט שחיפש איך לעזור לחבריו. כשהוא למד ראית שהוא שקוע בלימוד. הוא כל הזמן שאל והתעניין וראית שהוא שנהנה בלימוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר