"ערבים תיצפתו וברחו"

פרסום ראשון: הורים חרדים אוספים כסף לשמירה על גני ילדים

הורים חרדים בגן ירושלמי החלו לאסוף כסף לאבטחת ילדיהם, זאת לאחר שבעירייה וברשת לא נתנו להם מענה. אם טוענת: "ראיתי ערבים מתצפתים על הגן, הם נעלמו לפני שהמשטרה הגיעה" (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
גן ילדים, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

מחדל אבטחה בירושלים: בעקבות המצב הבטחוני השורר לאחרונה בירושלים, החלו בימים האחרונים הורים מודאגים לפרסם כי בעקבות העובדה שרשת הגנים "עץ הדעת" איננה מציבה אבטחה בגני הילדים בשכונת רמת אשכול בירושלים, ההורים עצמם החלו לאסוף כספים על מנת לממן את השמירה לגני הילדים.

במכתב שהפיצו ההורים בימים האחרונים בשכונה, נכתב כי בעקבות העובדה כי לפני כשבוע נראה בן מיעטים חשוד מסתובב על יד מתחם הגנים, הוזמנה המשטרה לבדוק את החשוד, אולם אז התברר כי למתחם המכיל מספר גני ילדים בלב העיר ירושלים - אין כלל אבטחה.

"ראיתי ערבי שמסתכל על הגן מהחזית האחורית שלו, המשכתי ללכת וראיתי ערבי שמתצפת על הגן מהחזית הקדמית שלו, מיד אח"כ ראיתי ערבי נוסף שיושב על הספספל סמוך לגן" סיפרה אחת האמהות, "הזעקנו את המשטרה אבל עד שהיא הגיעה שלושת הערבים נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה".

המכתב שנשלח להורים (סריקה)

לדברי ההורים, לאחר שהמשטרה הוזעקה והגננות החלו לחשוש בעקבות המצב הביטחוני, חולקו לגננות תרסיסי גז פלפל - שלפי ההורים לא יועילו כלל במקרה של אירוע טרור ח"ו.

ההורים טוענים כי פנו לכל מי שיכלו, ולכל הרשויות המתאימות - החל ממנהל רשת הגנים 'עץ הדעת' - אברהם מקלב, שטען כי אינו מקבל תקציב עבור אבטחת המוסדות, גם עיריית ירושלים התנערה מהנושא כשההורים טוענים כי האחראי על שיבוץ מאבטחים בעיריית ירושלים אמר להם כי עליו לקבל הנחיה מהמשטרה על מנת להקצות מאבטחים למוסד חינוכי.

לאחר מספר ניסיונות, התייאשו ההורים מכך שהעירייה או המוסד יציבו מאבטח. ובעקבות העובדה כי הגנים ממוקמים "במקום נידח, שומם ונסתר" החליטו לשכור מאבטחים פרטיים על חשבונם על מנת שלא לסכן את הילדים.

ההורים מציינים כי מדובר במבני קרוונים ולא במבנים רגילים, ובנוסף הגדר המקיפה את הגנים ניתנת למעבר בקלות - מה שמגביר מאוד את הסכנה לעשרות הילדים ואנשי ההוראה שעלולים למצוא את עצמם ללא אמצעי אבטחה מינימליים במקרה הצורך ח"ו.

את תגובת מנכ"ל הרשת לא ניתן היה להשיג נכון לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר